Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи підтримуєте Ви запровадження об’єднаної звітності з ПДФО та ЄСВ?

ВІДПОВІДІ НА НАЙПОПУЛЯРНІШІ ПИТАННЯ

У зв’язку з відсутністю на офіційному сайті оператора поштового зв’язку інформації про посилку (міжнародне поштове відправлення), прошу надати консультацію щодо порядку відшкодування у разі втрати посилки та/або порушення строків доставки посилки

Правові, соціально-економічні та організаційні основи діяльності у сфері надання послуг поштового зв’язку визначає Закон України від 04.10.2001 № 2759-III „Про поштовий зв’язок” /зі змінами/ (далі – Закон). Закон також регулює відносини між органами державної влади та органами місцевого самоврядування, операторами поштового зв’язку і користувачами їх послуг.

Згідно з частинами першою, другою статті 17 Закону всі оператори незалежно від їх організаційно-правової форми користуються рівними правами і виконують однакові обов’язки відповідно до законодавства України, крім виключних прав і обов’язків національного оператора, визначених Законом. Оператори забезпечують доступ користувачів до інформації про тарифи, правила надання послуг поштового зв’язку, строки пересилання поштових відправлень, режими роботи об’єктів поштового зв’язку, заборонені до пересилання предмети, відповідальність операторів перед користувачами тощо.

Крім цього, порядок надання послуг поштового зв’язку, права та обов’язки операторів поштового зв’язку і користувачів послуг поштового зв’язку, а також регулювання відносин між ними визначено Правилами надання послуг поштового зв’язку, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 № 270 (зі змінами), відповідно до яких:

оператор поштового зв’язку за невиконання чи неналежне виконання послуг поштового зв’язку несе відповідальність перед користувачами послуг поштового зв’язку згідно із законом (пункт 129);

будь-яка інформація про поштове відправлення, поштовий переказ, відправника (найменування, поштова адреса) надається лише адресату або його законному представнику за його заявою (пункт 130);

адресат має право за додаткову плату подати заяву про розшук відправленого йому реєстрованого поштового відправлення, поштового переказу (пункт 123);

користувач послуг поштового зв’язку має право: на одержання інформації про порядок і строк надання послуг поштового зв’язку, звернутися для захисту своїх прав як споживача до територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів, а також до суду, оскаржити неправомірні дії працівників поштового зв’язку в порядку, встановленому законом (пункт 127).

Відповідно до пункту 13.1 розділу 13 Положення про митний контроль та митне оформлення міжнародних поштових відправлень, затвердженого наказом Державної митної служби України, Державного комітету зв’язку та інформатизації України від 27.10.1999 № 680/108, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.1999 за № 791/4084 (зі змінами), заяви фізичних та юридичних осіб розглядаються в порядку, установленому законодавством:

щодо матеріальних претензій, порядку і термінів проходження міжнародного поштового відправлення – операторами поштового зв’язку;

щодо нарахованих митних платежів і затриманих чи вилучених митницею предметів – митними органами.

Довідково. Згідно з пунктом 3 розділу XXI „Прикінцеві та перехідні положення” Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VІ (зі змінами) нормативно-правові акти центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної митної справи, та інших центральних органів виконавчої влади, прийняті на виконання законів України з питань державної митної справи до набрання чинності цим Кодексом, та нормативно-правові акти, які використовуються при застосуванні норм законів з питань державної митної справи (у тому числі акти законодавства СРСР), застосовуються в частині, що не суперечить цьому Кодексу, до прийняття відповідних актів згідно з вимогами цього Кодексу.

Таким чином, з порушених питань необхідно звертатись до оператора поштового зв’язку, послугами якого скористався відправник при відправленні міжнародного поштового відправлення, або до оператора поштового зв’язку України, з яким цим іноземним оператором укладено угоду (договір) про обмін міжнародними поштовими відправленнями.