Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Лист ДФС від 23.11.2015 № 24832/6/99-99-17-03-03-15

27.11.2015

Державна фіскальна служба України розглянула лист ... щодо оподаткування військовим збором гонорару третейського судді постійно діючого третейського суду та в межах компетенції повідомляє, що лист не містить достатньо інформації для надання більш детальної відповіді.

         Водночас інформуємо, що порядок утворення та діяльність третейських судів в Україні регламентується Законом України від 11 травня 2004 року № 1701-IV «Про третейські суди» (далі – Закон № 1701).

         Відповідно до ст. 2 Закону № 1701 третейський суд – це недержавний незалежний орган, що утворюється за угодою або відповідним рішенням заінтересованих фізичних та/або юридичних осіб у порядку, встановленому Законом № 1701, для вирішення спорів, що виникають із цивільних та господарських правовідносин. При цьому третейський суддя – це фізична особа, призначена чи обрана сторонами у погодженому сторонами порядку або призначена чи обрана відповідно до Закону № 1701 для вирішення спорів у третейському суді.

         Згідно зі ст. 7 Закону № 1701 в Україні можуть утворюватися та діяти постійно діючі третейські суди та третейські суди для вирішення конкретного спору (суди ad hoc).

         Постійно діючі третейські суди та третейські суди для вирішення конкретного спору утворюються без статусу юридичної особи.

         Статтею 25 Закону № 1701 передбачено, що розміри гонорарів третейських суддів постійно діючих третейських судів та порядок їх виплати третейським суддям визначаються відповідно до регламенту третейського суду чи Положення про постійно діючий третейський суд.

         Здійснення фізичною особою повноважень третейського судді та утворення і діяльність постійно діючого третейського суду відповідно до Закону № 1701 не є підприємницькою діяльністю.

         Відповідно до п. 16¹ підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

         Згідно з п.п. 1.1 п. 16¹ підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу платниками збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 Кодексу, зокрема, фізичні особи – резиденти, які отримують доходи з джерела їх походження в Україні.

Об’єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу (п.п. 1.2 п. 16¹ підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу), зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

         Перелік доходів, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначено п.п. 164.2.1 – 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 Кодексу. Крім того, до цього переліку включаються інші доходи, крім зазначених у ст. 165 Кодексу, що передбачені п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу.

         Ставка збору становить 1,5 відс. об'єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX Кодексу (п.п. 1.3 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

         Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 Кодексу (п.п. 1.4 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

         Крім того, Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, відповідно до п. 1.3 якого дія цього Порядку поширюється на податкових агентів, зокрема, на: юридичних осіб (їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи), самозайнятих осіб, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) нараховують (виплачують, надають) доходи фізичній особі та/або зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, а також військовий збір, передбачений п. 16¹  підрозділу 10 розділу XX Кодексу.

         Враховуючи те, що оподаткування гонорарів третейських суддів постійно діючих третейських судів залежить від порядку їх виплати, який визначається відповідно до регламенту третейського суду чи Положення про постійно діючий третейський суд, то для отримання більш детальної відповіді пропонуємо звернутися до контролюючого органу з наданням копій зазначених документів.

  

Голова                                                                                                     Р.М. Насіров

До списку