Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи задовольняє Вас інформація, розміщена на стендах ЦОП?

Лист ДФС України від 11.08.2015 № 29562/7/99-99-19-03-01-17 "Про деякі особливості функціонування системи електронного адміністрування ПДВ"

13.08.2015

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА СЛУЖБА

ЛИСТ

 від 11.08.2015 № 29562/7/99-99-19-03-01-17

 

Головні управління ДФС в областях,

м. Києві, Міжрегіональне головне управління ДФС –

Центральний офіс з обслуговування великих платників

 

Про деякі особливості функціонування

системи електронного адміністрування ПДВ

Державна фіскальна служба України у зв’язку з прийняттям Закону України від 16 липня 2015 року № 643-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" (далі – Закон № 643) та на доповнення до листів ДФС від 29.07.2015 №27651/7/99-99-19-03-02-17, від 07.08.2015 №29163/7/99-99-19-03-02-17 та №29168/7/99-99-19-03-02-17 надає опис змін до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), що не відображені у вказаних листах.

1. Відповідно до змін, внесених Законом №643 до пункту 87.1 статті 87 та пункту 95.3 статті 95 Кодексу, погашення податкового боргу з ПДВ за рахунок коштів на електронному рахунку здійснюється Держказначейством України на підставі реєстру ДФС, який формується на підставі рішень суду, направлених до виконання ДФС, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Порядок формування та надсилання такого реєстру визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової і митної політики.

2. Після внесення змін до статті 192 Кодексу деталізовано механізм  складання розрахунків коригування до податкових накладних та порядок їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) як продавцем, так і покупцем.

3. Відповідно до змін, внесених до пункту 198.6 статті 198 та статті 201 Кодексу, за платниками податку – покупцями закріплено право формувати податковий кредит на підставі копій податкових накладних, отриманих з ЄРПН, без необхідності отримання таких податкових накладних безпосередньо від продавця.

4. Змінами, внесеними до пункту 199.4 статті 199 та до підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу (в частині доповнення його новим пунктом 42), передбачається, що платники податку за необоротними активами, придбаними після 01.07.2015, не будуть здійснювати перерахунок частки їх використання в оподатковуваних та звільнених операціях протягом трьох років, а лише за результатами одного року. Перерахунок частки використання необоротних активів, придбаних до 01.07.2015, в оподатковуваних та неоподатковуваних операціях здійснюватиметься платниками в порядку, що діяв до дати набрання чинності Законом №643 (протягом 1, 2, 3 років).

5. Внесено ряд змін щодо порядку формування реєстраційної суми:

1) відповідно до змін, внесених до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу, показники реєстраційної суми, що обраховуються за формулою, визначеною вказаним пунктом, обраховуються з 1 липня 2015 року. При цьому для обрахунку показників åНаклОтр, åНаклВид та åМитн використовуються документи (податкові накладні, розрахунки коригування, митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 року, в тому числі розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в ЄРПН, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року на платника податку;

2) відповідно до змін, внесених до пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу:

а) реєстраційна сума та всі її складові, визначені Кодексом, обнуляються станом на третій робочий день після дня набрання чинності Законом №643 (03.08.2015);

б) після зазначеного обнуління реєстраційна сума (ΣНакл) зареєстрованим платникам податку збільшується на:

суму середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених або розстрочених за останні 12 звітних місяців/ 4 квартали (т.з. „овердрафт”);

суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з ПДВ станом на 01.07.2015;

суму від’ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року/ ІІ квартал 2015 року;

суму залишків коштів на електронних рахунках платників станом на дату зазначеного обнуління за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень           2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 200 1.6 статті 200 1 цього Кодексу, а також сум податкових зобов'язань, задекларованих за звітний (податковий) період за червень 2015 року / II квартал 2015 року.

6. Відповідно до змін, внесених до пункту 2001.4 статті 2001 Кодексу, платникам податку, які постачають комунальні послуги населенню, на електронні рахунки будуть зараховуватись кошти, що надаються таким платникам у вигляді субвенцій з бюджету для погашення заборгованості з різниці в тарифах. На суму таких коштів ДФС автоматично збільшуватиме реєстраційну суму платника шляхом збільшення показника (SПопрах).

7. Платникам податку надається можливість отримувати від ДФС інформацію про рух коштів на їхньому електронному рахунку (інформацію щодо сум податку, перерахованого з електронного рахунку платника в бюджет, на спеціальний рахунок суб’єкта спеціального режиму оподаткування ПДВ та на поточний рахунок платника) (пункт 2001.4 статті 2001 Кодексу).

8. Згідно зі змінами до пункту 2001.6 статті 2001 Кодексу ДФС надано право надсилати Держказначейству України коригуючі реєстри для уточнення інформації, зазначеної у раніше надісланих реєстрах на сплату.

9. Зміни до статей 2001 та 209 Кодексу передбачають для сільськогосподарських товаровиробників, які застосовують спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ), автоматичне відкриття додаткових електронних рахунків для зарахування, починаючи з 04.08.2015, сум ПДВ, нарахованих таким сільськогосподарським товаровиробником при здійсненні операцій з постачання власновиробленої сільськогосподарської продукції. Кошти з таких рахунків автоматично (в день їх зарахування на електронний рахунок) перераховуватимуться на спеціальні рахунки сільськогосподарських товаровиробників. Для здійснення автоматичного перерахування коштів інформація про реквізити спеціальних рахунків суб’єктів спеціального режиму оподаткування ПДВ зазначається ними у податковій звітності.

Кошти, зараховані на такі додаткові електронні рахунки, також збільшують  суму, на яку платник має право зареєструвати в ЄРПН податкові накладні/ розрахунки коригування (далі – реєстраційна сума) шляхом збільшення показника (SПопрах).

10. З урахуванням змін, внесених до пункту 201.10 статті 201 Кодексу, не дають права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту податкові накладні, які складено з порушенням порядку заповнення лише обов'язкових реквізитів, передбачених пунктом 201.1 статті 201 Кодексу.

При цьому Законом № 643 внесено зміни до пункту 201.1 статті 201 Кодексу, якими виключено з переліку обов’язкових такі реквізити податкової накладної, як "Місцезнаходження (податкова адреса продавця)" та "Вид цивільно-правового договору".

Слід зазначити, що до внесення відповідних змін до форм податкової накладної / розрахунку коригування, в частині виключення з них реквізитів, які не передбачені новою редакцією пункту 201.1 статті 201 Кодексу, податкова накладна / розрахунок коригування складаються за формою, встановленою наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2014 № 957, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13.10.2014 за №1235/26012, у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №13, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 102/26547.

11. Платникам податку, які постачають товари/послуги, постачання яких має безперервний або ритмічний характер (постачання тепла, газу, електроенергії, послуг зв’язку тощо), надано право складати раз на місяць зведені податкові накладні за такими операціями як на платників податку, так і на осіб, які               не зареєстровані платниками податку (пункт 201.4 статті 201 Кодексу).

Крім того, платникам податку надано право складати податкові накладні за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);

виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

12. Продовжено термін для подання платником податку до контролюючого органу скарги на контрагента у разі складання податкової накладної/розрахунку коригування з порушенням порядку заповнення та/або порядку реєстрації в ЄРПН з 60 календарних днів до 365 календарних днів (пункт 201.10 статті 201 Кодексу).

13. Скасовуються штрафні санкції та пеня за порушення платником строків сплати податку до бюджету за умови, якщо платник податку забезпечив наявність у визначені законодавством строки необхідної суми коштів для сплати податкових зобов’язань на електронному рахунку. Штрафні санкції та пеня, нараховані платнику протягом перехідного періоду системи електронного адміністрування ПДВ за таке порушення при забезпеченні у визначені Кодексом строки необхідної суми коштів для сплати податкових зобов’язань на електронному рахунку, підлягають списанню контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку на додану вартість протягом 14 робочих днів (пункт 40 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу).

14. Встановлюється штраф для платників податку за неправомірне   збільшення реєстраційної суми за рахунок завищення від’ємного значення податку, яке залишилось непогашеним станом на 1 липня 2015 року та відображене платником у звітності за червень. Штраф до платника застосовується у розмірі 10 відсотків суми завищення такого від’ємного значення. Зменшення реєстраційної суми здійснюється ДФС на підставі узгодженого податкового повідомлення-рішення (пункт 41 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу).

15. Розділом ІІ Закону №643 встановлено заборону накладення Держказначейством арешту на кошти, які знаходяться на електронних рахунках платників, відповідно до Закону України „Про виконавче провадження”, а також надано доручення Держказначейству зняти арешт з коштів, на які такий арешт був накладений ним до дати набрання чинності Законом №643.

Головним управлінням ДФС в областях, м. Києві та Міжрегіональному головному управлінню ДФС – Центральному офісу з обслуговування великих платників довести цей лист до відома платників податку і підпорядкованих підрозділів та забезпечити його врахування під час прийняття звітності, при проведенні масово-роз’яснювальної, контрольно-перевірочної роботи та апеляційних процедур.

 

Голова                                                                                                Р.М. Насіров

 

 

До списку