Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Про Службу

Законодавство

Фізичним особам

Юридичним особам

Самозайнятим особам

Ведення митної статистики

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Олексій Лишенко: У разі скасування роздрібного акцизу потрібно передбачити механізми підтримки місцевих бюджетів

19.10.2016 -

При скасуванні акцизного податку з роздрібного продажу та збільшенні основної ставки акцизного податку, який повністю зараховується до загального фонду державного бюджету, необхідно передбачити механізм підтримки місцевих бюджетів, аби вони не втратили ці кошти. Про це розповів директор департаменту податків і зборів з юридичних осіб ДФС Олексій Лишенко в інтерв’ю інформаційному агентству УНН.

За його словами, до ДФС надходять листи від територіальних громад, в яких вони висловлюють занепокоєння з приводу можливої відміни роздрібного акцизу.

«Ми за те, щоб спростити адміністрування податків, зменшити обсяги податкової звітності. Адже якщо не буде акцизного податку із роздрібного продажу – не потрібно буде подавати додаткову декларацію за місцем провадження діяльності. Проте підтримуємо територіальні громади в частині недопущення зменшення доходів їх місцевих бюджетів», – зазначив Олексій Лишенко.

На думку посадовця, варіантів перерозподілу податків між бюджетами може бути безліч, але для визначення механізму такого перерозподілу необхідно змінити Бюджетний кодекс.Наприклад, для підтримки місцевих бюджетів повинен бути механізм або розподілу частини податку пропорційно населенню, або пропорційно зареєстрованим транспортним засобам у жителів відповідних регіонів – щоб відповідні суми акцизу надійшли до місцевих бюджетів.

«За 7 місяців цього року до місцевих бюджетів в цілому було задекларовано і сплачено 6,7 млрд грн. податку з роздрібного продажу підакцизних товарів, у т.ч. з пального – 4,2 млрд грн. Це суттєво для місцевих бюджетів», – підкреслив Олексій Лишенко.

Він також розповів, що наприкінці 2015 року, коли в черговий  раз було порушено проблему детінізації ринку роздрібної торгівлі пальним, на законодавчому рівні були внесені певні зміни. Зокрема, ставку 5% акцизного податку було замінено на 0,42 євроцента з 1 літра пального і була запровадження система електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП).

«Завдяки цій системі ми можемо відслідковувати ланцюжок постачання пального від виробника-імпортера до кінцевої АЗС. На сьогодні в СЕАРП зареєстровано близько 17 тис. точок роздрібного продажу пального. Проте виявити факт реалізації пального без касового апарату ми можемо лише під час проведення фактичної перевірки. Провести перевірки усіх 17 тис. об'єктів ми просто об'єктивно не можемо», – сказав посадовець.

Враховуючи це та за результатами спільних нарад з бізнесом, у середині серпня ДФС запропонувала Мінфіну підтримати пропозиції бізнесу і підвищити основну ставку акцизного податку, при цьому не справляти податок із роздрібного продажу. За підрахунками фахівців служби, якщо основну ставку акцизного податку збільшити, наприклад, на 42 євро за тисячу літрів, то до бюджету додатково надійде за рік близько 5 млрд грн.