Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Про Службу

Законодавство

Фізичним особам

Юридичним особам

Самозайнятим особам

Ведення митної статистики

Опитування
Чи підтримуєте Ви запровадження об’єднаної звітності з ПДФО та ЄСВ?

Реєстрація в „електронній черзі” адміністрацією морських портів –добровільна та безкоштовна

04.04.2014

Джерело:  «Асоціація перевізників: Митники в портах "вибивають" $50-100 млн. щороку», УНІАН, 25.03.14, 16:33

«В Одеській області держслужбовці називають свої розцінки за безперешкодний проїзд через державний морський порт. Якщо їм не платять - вантажі затримують, що приносить великі грошові штрафи за простої, які змушені платити вантажовласники та експедитори. Про це повідомив заступник гендиректора Асоціації міжнародних експедиторів України та член Ради Південного регіону Асоціації Автомобільних Перевізників України Олександр Захаров в інтерв'ю Українській правді.

"За будь-яку дію митниці треба платити. Всі експедитори стикаються зі свавіллям у пунктах пропуску, з процедурами вигаданого контролю. Він має тільки одну мету - змусити платити митнику за прискорення процесу руху транспорту", - заявив Захаров."За найскромнішими підрахунками, на вимушені подяки йде 100-200 дол за один контейнер з товарами", - підкреслює він.

При цьому Захаров призводить негласний перелік обов'язкових та альтернативних хабарів при оформленні вантажів. За словами експедитора, якщо такси з переліку ігноруються, митники максимально затягують оформлення документів або відмовляються їх приймати. Підтвердженням цього є час перебування автотранспорту на території порту.

Захаров каже, що бувають дні, коли півтисячі вантажівок стоять за тридцять годин і чекають від митників дозволу.  "Значить, митники в портах "вибивають" 50-100 млн дол. щороку. Цей корупційний "податок" закладається в ціну товару. У підсумку, його сплачують споживачі при купівлі імпортних товарів в магазинах", - підкреслив Захаров. Також він розповів, що експедитори домовилися, що більше не будуть платити хабарі, і попередили про це митницю.

"Коли вантаж спеціально затримують для отримання "підношення", робочі групи у складі представників компаній і юристів приїжджають і складають документи про затримку оформлення вантажів. Ці документи можна передавати у контролюючі органи, проте часто проблему вдається вирішити ще на етапі приїзду групи", - повідомив Захаров.»

 

Позиція Міністерства доходів і зборів України.

З метою мінімізації впливу, так званого, „людського фактору” при проведенні митних формальностей з товарами у контейнерах, що переміщуються через морські порти державним підприємством „Адміністрація морських портів України” в пункті пропуску „Одеський морський торгівельний порт” (далі – ОМПТ) введено в експлуатацію Інформаційну систему портового співтовариства (далі – ІСПС), яка дає можливість формувати чергу на оформлення необхідних документів в електронному вигляді. Також, на даний час ця система проходить тестування в інших портах (Іллічівський морський торговельний порт (далі – ІМПТ), морський торговельний порт „Южний”).

Практична реалізація ІСПС відображена в актах Кабінету Міністрів України, зокрема, постановою Кабінету Міністрів України від 03.07.2013 № 553 внесено зміни до Типової технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 № 451, в частині можливості функціонування в морських портах ІСПС.

Реєстрація в „електронній черзі” здійснюється виключно адміністрацією порту та є повністю добровільною і безкоштовною.

З метою виявлення причин створення черг у процесі оформлення вантажів у морських портах фахівцями Південної митниці Міндоходів разом з адміністраціями ОМТП та ІМТП у січні поточного року проведено спільний хронометраж часу, необхідного для отримання контейнерів з товарами, у тому числі, перебування автотранспортних засобів на території портів під час отримання контейнерів перевізниками.

За результатами проведеного хронометражу встановлено загальні показники по ОМТП та ІМТП. Згідно з цими показниками, витрати часу на процедури з товарами, які здійснюють служби порту, залежать виключно від інфраструктури порту, його причальних потужностей та рівня оптимізації технологічного процесу.

Також повідомляємо, що під час проведення хронометражу траплялися випадки більш тривалого перебування контейнерів у ОМТП та ІМТП з різних причин і ці випадки суттєво впливали на середній час знаходження контейнерів у портах. Наприклад, до таких причин належать ненадання експедиторами документів і товарів для митного огляду або митного оформлення, за ініціативою перевізника виїзд автотранспорту з порту здійснювався не відразу після завершення митного оформлення (у випадках його завершення у нічний час), а зранку наступного дня.

Довідково: ІСПС – організаційно-технічна система, що надає можливість за допомогою технічних і програмних засобів адміністрації порту, державним органам, уповноваженим здійснювати відповідні види контролю в пунктах пропуску через державний кордон, портовим операторам, агентським організаціям (морським агентам) та експедиторам, іншим суб’єктам господарювання, що провадять свою діяльність у морському порту щодо транспортування або обробки товарів, контейнерів і транспортних засобів, накопичувати, перевіряти, обробляти, зберігати та передавати інформацію і документи в електронній формі, необхідні для здійснення прикордонного, митного та інших видів контролю та оформлення товарів і транспортних засобів, та відповідає законодавству України про електронний документообіг.

 

Нагадаємо, що інтерактивний сервіс „Пульс” приймає звернення платників податків з податкових та митних питань. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Міністерства доходів і зборів, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.