Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Про Службу

Законодавство

Фізичним особам

Юридичним особам

Самозайнятим особам

Опитування
Чи підтримуєте Ви запровадження об’єднаної звітності з ПДФО та ЄСВ?

Щодо порядку передачі даних реєстраторів розрахункових операцій до органів фіскальної служби

10.10.2014

Джерело:

Економічна правда, 08.10.2014

«Касова схема» продовжує працювати

 

«В Україні продовжує діяти схема, яка приносить двом компаніям з орбіти "Сім’ї" щонайменше 80 млн гривень щорічно.

Про це йдеться у сюжеті телепрограми "Наші Гроші".

Дві приватні фірми - "УкрКарт" та "Інтерплат" - отримують гроші за послуги зі збору та передачі даних від касових апаратів у магазинах до Державної фіскальної служби. Вони щодня збирають близько 1 грн з кожного із 221 тисячі апаратів України.

Гроші за послуги з транспортування даних податківцям вимиваються і з приватного бізнесу, і з держпідприємств.

Зокрема, ДП "Укрпошта" має один з найбільших парків касових апаратів - 19 тис. одиниць.

"За кожен касовий апарат ми зобов’язані платити 35 грн. за еквайринг на місяць", - констатує Роман Стасів, перший заступник гендиректора ДП "Укрпошта".

Які саме функції виконують інформаційні еквайри учасники ринку пояснити не можуть. Виробники та власники касової техніки запевняють, що для передачі звітності з касових апаратів до податкової посередники не потрібні.

З технічної точки зору для цього потрібно в модемі касового апарату прописати IP-адресу серверу Державної фіскальної служби замість IP-адреси серверу інформаційного еквайра…».

 

Позиція ДФС

Відповідно до норм абзаців другого та третього п. 7 Закону №265 суб’єкти господарювання з 01.01.2013 зобов’язані надавати звітність про використання  РРО до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв’язку за технологією Національного банку України.

Порядок передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв'язку до органів державної податкової служби та  Вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних визначено наказом Міністерства фінансів України  від 08.10.2012 №1057 (далі – Порядок 1057 та Вимоги 1057).

Відповідно до п. 3.1.2 Вимог 1057 РРО з модемом повинен, зокрема, забезпечувати захист контрольно-звітної інформації від підміни, модифікації та перегляду під час передачі засобами МБ SAM.

Згідно з п. 1.2 Порядку 1057 інформаційний еквайєр - учасник платіжної системи національної системи масових електронних платежів з обмеженими функціями, який надає суб'єктам господарювання послуги з технічної підтримки, інформаційного обслуговування згідно з технологією зберігання і збору даних РРО для органів державної податкової служби та отримав від Національного банку України (далі - НБУ) висновок про відповідність зазначеним вимогам та правилам роботи, визначеним НБУ.

Виходячи з викладеного, питання щодо надання відповідним суб’єктам господарювання статусу інформаційного еквайєра належить до компетенції НБУ.

Також відповідно до п. 3.1 Порядку 1057 інформаційні еквайєри, зокрема, забезпечують перевірку цілісності захищених пакетів даних, що надходять від РРО та зберігання у базі даних інформаційного еквайєра захищених пакетів команд і даних, які надходять від СОД РРО для РРО, що обслуговуються цим інформаційним еквайєром.

Таким чином, вимогами чинних нормативно-правових актів передбачено захист конфіденційної інформації суб’єктів господарювання про обсяги і структури їх продажів від передачі третім особам.

Інформаційні еквайери, як компоненти системи зберігання і збору даних РРО (надалі - СЗЗД РРО), є «точками входу» в систему для РРО (див. п.3.1 Порядку).

Статус та основні функції інформаційного еквайра, вимоги до нього та порядок їх перевірки, порядок вступу юридичної особи в якості інформаційного еквайра до НСМЕП) та припинення її участі в НСМЕП визначає положення про інформаційного еквайра у Національній системі масових електронних платежів (далі – Положення), затверджене  рішенням Ради платіжної організації НСМЕП.

Інформаційний еквайр забезпечує:

1) організацію сеансу зв’язку РРО — інформаційний еквайер, первинну перевірку автентичності і реєстрації РРО в СЗЗД РРО, перевірку цілісності пакетів даних, що находять від РРО;

2) тимчасове зберігання пакетів даних, що надходять від РРО в будь-який час (в тому числі в моменти «пікових» навантажень) у базі даних;

3) реалізацію оптимального регламенту подальшої передачі даних, що були отримані від РРО із своєї бази даних до системи обліку даних РРО (далі - СОД РРО). СОД РРО - програмно-апаратний комплекс, розміщений в центральному органі ДПС, що використовує інформацію, яка збирається за допомогою СЗЗД РРО;

4) зберігання у своїй базі даних пакетів команд і даних, які надходять від СОД РРО для РРО, що обслуговуються даним інформаційним еквайером;

5) передачу на РРО пакетів команд і даних, що були накопичені в базі даних, в сеансі зв’язку з відповідним РРО;

6) замовлення, облік та надання виробникам РРО модулів безпеки SAM;

7) безперебійне інформаційне обслуговування суб’єктів господарювання щодо РРО, яке він обслуговує;

8) виконання правил інформаційної безпеки під час приймання, перевіряння, зберігання та передавання інформації.

 

Виступаючи першою ланкою, яка поєднує РРО з системою, інформаційні еквайри забезпечують достатню швидкість процесу передавання даних РРО. Асинхронна схема роботи, яку забезпечують інформаційні еквайри, дозволяє РРО отримати відповідь про те, що передану від РРО інформацію прийнято в систему, не очікуючи результату її проходження всіма етапами. Завдяки цьому процес передачі інформації від РРО займає мінімальний час, не створюючи жодних незручностей власникам РРО.

Крім того, необхідно зазначити, що згідно з ст. 19 Конституції України від 28 червня 1996 року органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Загальними принципами господарювання в Україні згідно зі ст. 6 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року №436-IV є, зокрема, заборона незаконного втручання органів державної влади, їх посадових осіб у господарські відносини.

Таким чином, відносини між суб’єктами господарювання-користувачами касової техніки та інформаційними еквайєрами не відносяться до компетенції ДФС.