Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Про Службу

Законодавство

Фізичним особам

Юридичним особам

Самозайнятим особам

Ведення митної статистики

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Нова податкова служба стане онлайн-сервісом для підприємців

06.08.2019

"Податкова служба має бути відкритою, розуміти проблеми підприємців та вирішувати їх", - Сергій Верланов

В ексклюзивному інтерв'ю для ЛІГА:ЗАКОН Сергій Верланов, голова Державної податкової служби, відповів на кілька запитань, що найбільше сьогодні турбують бізнес.

Попри постійні зміни Податкового кодексу, сьогодні підприємці не розуміють стратегію держави у цьому напрямі. Чи є така стратегія? Чи плануєте ви її ініціювати?

Наша стратегія розвитку податкової системи орієнтована на наближення українського законодавства до законодавства ЄС, зокрема, щодо імплементації Директиви ЄС з ПДВ.

Крім того, нашим пріоритетом є боротьба із розмиванням податкової бази. Для цього потрібна імплементація стандартів Плану дій BEPS в українське законодавство, а також автоматичний обмін інформацією щодо іноземних компаній та банківських рахунків українців за кордоном (CRS MCAA, FATCA).

Щодо стратегії розвитку Податкової служби, то це, перш за все, розвиток сервісу та переведення максимальної кількості сервісів в онлайн. По-друге, розвиток людського капіталу всередині служби, підвищення зарплат, фахового рівня та стандартів боротьби з корупцією. Відношення податківців до бізнесу має бути партнерським.

Щодо ФОПів, моя позиція - не заважати підприємцям. Вони - наша рушійна сила, люди, які працюють, створюють робочі місця та не виїжджають за кордон. Це ті люди, задля яких буде працювати податкова. Я завжди кажу, що великий бізнес дасть собі раду, там працює багато фахових людей і ми з ними знайдемо консенсус, а підприємців потрібно стимулювати.

«Вжити заходів щодо забезпечення можливості подання суб'єктами господарювання, передбаченої законодавством звітності в електронній формі». Це пряма цитата з Указу Президента «Про деякі заходи щодо поліпшення доступу фізичних та юридичних осіб до електронних послуг». Як ви бачите виконання цього Указу?

Абсолютно правильна ініціатива. Наша ключова функція - зробити процес роботи з підприємцями максимально автоматизованим, щоб підприємці навіть не знали де знаходиться офіс податкової. Для цього ми продовжуємо розвивати наш Електронний кабінет, але також нам ще потрібні деякі зміни до законодавчих актів стосовно приватних підприємців. На сьогодні уже 90 % послуг можна отримувати онлайн.

Також важливо працювати над повнотою реєстрів. Наприклад, іноді виникає податковий борг з нерухомості, яку людина давно продала, або ви переїхали до іншого міста, а фіскали вас направляють до старої податкової, щоб принести оригінали документів. Я вважаю, це неприпустимою ситуацією, ці питання теж мають бути переведені в онлайн-спілкування з податковою.

На сьогодні фактично весь тягар відповідальності за податкові помилки покладено бізнес. Чи планується вдосконалення процедури роз'яснень, для уникнення діаметрально протилежних за змістом роз'яснень? Чи розглядається введення персональної відповідальності податківців за неправомірні рішення стосовно до платників податків. Що планується робити в цьому напрямку?

В теорії нашого законодавства, держслужбовці можуть бути притягнуті до відповідальності. Тобто не можна казати, що тягар відповідальності покладено лише на бізнес. Зараз ми з командою нового Парламенту опрацьовуємо зміни до Податкового кодексу, які врегулюють питання відповідальності працівників податкових та митних органів.

Наявність протилежних роз'яснень є незрозумілою, як з точки зору здорового глузду, так і з боку юриспруденції заперечується принцип передбачуваності. Були і справи у ЄСПЛ («Щокін проти України») стосовно цієї ситуації. З іншого боку, індивідуальна податкова консультація на те й індивідуальна, що надається, виходячи із усіх фактичних даних конкретного кейсу, тобто платники податків не просто ставлять запитання, але й додають первинні документи, яких немає у відкритому доступі. Тому, спираючись на одну норму, фіскали іноді доходять до діаметрально протилежних висновків у зв'язку з фактичними обставинами ситуації. Наразі питання приведення правозастосовної практики податкових органів у відповідність до чинного законодавства та судової практики є надважливим.

Я знаю, як розв'язати цю проблему, оскільки роками я був на іншій стороні, на стороні бізнесу, та боровся з цим явищем. Ця проблема мені відома, тому ми створимо єдину систему адміністрування податків, аудиту і представництва в суді. Також будемо надавати періодичні роз'яснення, наприклад ТОП-5 порушень у сфері ПДВ, податку на прибуток, ПДФО тощо.

Для підприємця дуже важливо мати впевненість у своїх рішеннях, не приймати їх всліпу, а потім відбуваються перевірки, податкові донарахування, представництва у суді, витрати на адвокатів тощо. В кінцевому результаті, бізнес не займається бізнесом, не створює додану вартість і не сплачує податок на прибуток, що завдає збитки держбюджету і усім громадянам.

«Бути почутими, зрозумілими та захищеними - основні очікування бізнесу. Тому податкова має бути відкритою, розуміти потреби підприємців та вирішувати проблеми бізнесу в рамках своїх повноважень. Тобто стара система, яка використовувалася раніше як каральний орган, як орган преференцій для окремих осіб - все це має відійти в минуле. Я всю свою кар'єру адвоката захищав підприємців, мені знайомі подвійні стандарти, я знаю як тлумачення закону може перетворити ведення бізнесу на муку, ми маємо залишити все це у минулому», - підсумував Сергій Верланов.

 

https://biz.ligazakon.net/ua/interview/188228_nova-podatkova-sluzhba-stane-onlayn-servsom-dlya-pdprimtsv