Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Ви здійснюєте завантаження (перегляд) наборів даних у формі відкритих даних з розділів:

Основні зміни податкового законодавства у 2018 році, які стосуються акцизного податку

17.01.2018

Основні зміни податкового законодавства у 2018 році реалізовані Законом України від 07.12.2017 № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», який опубліковано 30.12.2017 у газеті “Голос України” № 248 та набрав чинності з   1 січня 2018 року, крім окремих норм.

Зазначеним Законом внесено чимало змін, які стосуються акцизного податку. Розглянемо їх детальніше.

Нові ставки на тютюнові вироби

Змінами встановлено графік збільшення  специфічних ставок акцизного податку на тютюнові вироби  і мінімального акцизного податкового зобов’язання зі сплати акцизного податку з тютюнових виробів у 2018 році (з урахуванням попередньої індексації загалом на 29,7 %) та у подальшому до 2025 року  на 20 % щорічно до досягнення мінімального стандарту ЄС (90 євро за 1 000 шт.).

Так, з 01.01.2018 по 31.12.2018 встановлено такі ставки акцизного податку:

726,15 грн за 1 кг (нетто) – на тютюнову сировину, тютюнові відходи; сигари, включаючи сигари з відрізаними кінцями, та сигарили (тонкі сигари), з вмістом тютюну; тютюн та замінники тютюну, інші, промислового виробництва; тютюн «гомогенізований» або «відновлений»; тютюнові екстракти та есенції;

577,98 грн за 1 000 шт. – на сигарети без фільтра, цигарки; сигарети з фільтром.

З 01.01.2018 по 31.12.2018 мінімальне акцизне податкове зобов’язання зі сплати акцизного податку з тютюнових виробів становить 773,20 грн за 1 000 шт. на сигарети без фільтра, цигарки; сигарети з фільтром.

Строки сплати

З 01.01.2018 року збільшено строк відстрочення авансової сплати акцизного податку при придбанні акцизних марок на тютюнові вироби з 5 до 15 робочих днів.

Так, передбачено, що суми податку з урахуванням мінімального акцизного податкового зобов'язання зі сплати акцизного податку на тютюнові вироби та ставок податку, діючих відповідно до норм Податкового кодексу, виробниками тютюнових виробів сплачуються до бюджету протягом 15 (раніше — п’яти) робочих днів після отримання марок акцизного податку з доплатою (у разі потреби) на день подання податкової декларації. Якщо зазначений строк припадає на день наступного бюджетного року, сума акцизного податку сплачується виробниками тютюнових виробів до закінчення бюджетного року, в якому отримані марки.

Маркування тютюнових виробів

Змінами встановлено, що марки акцизного податку для вироблених в Україні тютюнових виробів за кодами 2402 20 90 20 та 2402 20 90 10 згідно з  УКТ ЗЕД (сигарети з фільтром та без фільтру) відрізняються від марок акцизного податку для вироблених в Україні інших тютюнових виробів дизайном і кольором. Марки акцизного податку для ввезених в Україну тютюнових виробів за кодами 2402 20 90 20 та 2402 20 90 10 згідно з УКТ ЗЕД відрізняються від марок акцизного податку для ввезених в Україну інших тютюнових виробів дизайном і кольором. Зазначена норма набирає чинності з 01.07.2018 року.

Яких змін чекати з 01.01.2025 року

З 01.01.2025 року змінами передбачено запровадження визначення середньозваженої роздрібної ціни продажу сигарет і загальної суми податкових зобов’язань з акцизного податку на сигарети.

Встановлено також порядок визначення частки загальної суми податкових зобов’язань з акцизного податку у середньозваженій роздрібній ціні (60 % від вартості) продажу сигарет.

Слід зауважити, що такі нововведення спрямовані насамперед на дотримання вимог Директиви Ради Європейського Союзу № 2011/64/ЄС від 21.06.2011 р. про структуру і ставки акцизів, що застосовуються до тютюнових виробів щодо частки акцизу у середньозваженій роздрібній ціні продажу сигарет як мінімум 60 %. Для цього й запроваджується механізм визначення такої ціни.

Акциз на алкоголь

Зверніть увагу, що ставки акцизного податку на спирт, пиво та алкогольні напої не збільшено, крім планового вирівнювання пільгової ставки на коньяк до ставки на інші спиртові дистиляти (загальне збільшення на 12 %).

Змінами уточнено формулювання норми щодо оподаткування акцизним податком  за зниженою ставкою зброджених напоїв, одержаних виключно в результаті природного (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків,  з вмістом спирту етилового не більше 8,5 % об’ємних одиниць (без додання спирту) задля можливості застосування зниженої ставки також для сумішей таких зброджених напоїв та сумішей таких зброджених напоїв з безалкогольними напоями з вмістом спирту не більше 8,5 % об’ємних одиниць (без додання спирту).

Крім того, уточнено визначення алкогольних напоїв, відповідно до якого квас «живого» бродіння за кодом товарної позиції 2206 згідно з УКТ ЗЕД не відноситься до підакцизних товарів.

Звільнені від оподаткування операції

Змінами звільнено від оподаткування акцизним податком операції з передачі в межах одного підприємства підакцизної сировини для виробництва не підакцизного бензолу.

Також встановлено, що тимчасово, до 31.12.2018 року, звільняються від оподаткування акцизним податком операції з ввезення на митну територію України та реалізації на митній території України транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікуються у товарній підкатегорії 8703 90 10 10 згідно з УКТ ЗЕД (в тому числі вироблених в Україні).

Нульова ставка

Розширено перелік нафтопродуктів, що можуть бути ввезені в якості сировини для виробництва етилену за нульовою ставкою та застосування вексельної форми контролю за цільовим використанням пального, а також  випадки застосування нульової ставки акцизного податку при використанні речовин в якості компонентів для виробництва моторних палив.

Митне оформлення

Змінами передбачено можливість використання засобів електронного зв’язку для передання копії податкового векселя при митному оформленні окремих нафтопродуктів, які ввозяться з метою використання у виробництві етилену та речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, які ввозяться на митну територію України з метою використання в хімічній промисловості.

Зменшення податку на прибуток

До підрозділу 4 «Особливості справляння податку на прибуток підприємств» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу включено новий пункт  такого змісту:

Податок на прибуток, що підлягає сплаті до державного бюджету платниками податку за поточний податковий (звітний) період, зменшується на суму сплаченого за такий поточний податковий (звітний) період акцизного податку за зареєстрованими акцизними накладними на важкі дистиляти (газойль), що класифікуються у товарних підкатегоріях 2710 19 43 00, 2710 19 46 00, 2710 19 47 10 згідно з  УКТ ЗЕД, якщо вони були використані для транспортних засобів, що класифікуються у товарних підкатегоріях 8602 10 00 00, 8704 10 10 10 згідно з УКТ ЗЕД.

Якщо платник податку на прибуток у звітному періоді не отримав прибутку або сума податку на прибуток менша за суму акцизного податку, залишок суми такого податку, не врахований у зменшення податку на прибуток за поточний податковий (звітний) період, не зменшує податок на прибуток у наступних податкових (звітних) періодах.

До підкатегорії 8704 10 10 10 згідно з УКТ ЗЕД віднесено, зокрема, моторні транспортні засоби для перевезення вантажів вантажопідйомністю понад 75 т, до підкатегорії 8602 10 00 00 згідно з УКТ ЗЕД віднесено залізничні локомотиви дизель-електричні.

Зазначена норма спрямована на підтримку суб’єктів господарювання, які здійснюють перевезення залізничними локомотивами вантажів вантажопідйомністю понад 75 т.

Внесення законопроекту

Слід зауважити, що імперативне зобов’язання норми п. 4 розділу ХІХ «Прикінцеві положення» Податкового кодексу щодо необхідності щорічно вносити Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України законопроект про збільшення ставок, визначених в абсолютних величинах, змінено. На сьогодні Кабінету Міністрів України такий законопроект можна вносити у разі необхідності.