Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства

Збір за першу реєстрацію транспортного засобу

Збір за користування радіочастотним ресурсом України

Збір за спеціальне використання води

Збір за спеціальне використання лісових ресурсів

Збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, крім електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками

Збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності

Плата за використання інших природних ресурсів

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Особливості оподаткування збором на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.

24.02.2012

 

Про платників збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства

Статтею 1 Закону № 587 встановлено, що платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольні напої та пиво.

При цьому виробники алкогольних напоїв та пива є платниками збору лише за умови реалізації ними цієї продукції в роздрібній торгівлі безпосередньо споживачам. У разі постачання ними такої продукції суб'єктам оптової та роздрібної торгівлі власного виробництва вони не є платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.

У разі реалізації алкогольних напоїв та пива за договорами комісії (консигнації) платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є суб'єкти підприємницької діяльності (крім виробників-комітентів у разі здійснення ними оптової торгівлі алкогольних напоїв та пива власного виробництва), які отримують на свій рахунок кошти або інші види компенсації за продаж цієї продукції (стаття 1 Закону № 587).

Відповідно до статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481) суб’єкти господарювання здійснюють реалізацію алкогольних напоїв за умови обов'язкового отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі, тобто є суб'єктами оптової-роздрібної торговельної мережі та платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства. Реалізація пива здійснюється без видачі ліцензії.

Про об'єкти оподаткування збором на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства та

Статтею 2 Закону № 587 визначено, що об'єктом оподаткування збором на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є виручка – товарооборот, одержаний на всіх етапах реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, у тому числі за операціями, що не передбачають оплати у грошовій формі

Збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є податком з обороту реалізованого товару і нараховується та сплачується платниками збору на всіх етапах реалізації алкогольних напоїв та пива, виходячи з такого обороту (стаття 2 Закону № 587).

Враховуючи те, що виробники алкогольних напоїв та пива є платниками збору лише за умови реалізації ними цієї продукції в роздрібній торгівлі безпосередньо споживачам, то збором обкладається виручка, отримана виробниками лише від реалізації в роздрібній торгівлі. Виручка, отримана виробниками від реалізації виготовлених ними алкогольних напоїв та пива суб’єктам оптової та роздрібної торгівлі, не є об’єктом оподаткування збором на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства (стаття 1 Закону № 587).

Про виникнення податкового зобов’язання зі сплати збору на розвиток виноградарства,садівництва і хмелярства.

У суб'єкта господарювання, що реалізує алкогольні напої та пиво в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування, виникає податкове зобов’язання зі сплати збору при реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, здійсненні торговельного обороту та отриманні виручки або інших видів компенсації за продаж алкогольних напоїв та пива на всіх етапах реалізації (статті 1, 2 Закону № 587).

При цьому у виробника алкогольних напоїв та пива не виникає податкове зобов’язання при реалізації ним продукції власного виробництва суб’єктам, які здійснюють діяльність з оптової та роздрібної торгівлі (стаття 1 Закону № 587).

У суб'єкта господарювання, що реалізує алкогольні напої та пиво в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування за договором комісії (крім виробників-комітентів при здійсненні ними оптової торгівлі алкогольних напоїв та пива власного виробництва), податкове зобов'язання виникає при здійсненні обороту з реалізації та отриманні коштів на свій рахунок або інших видів компенсації за продаж цієї продукції (статті 1, 2 Закону № 587).

Відповідно до пункту 1¹ Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 року № 587 «Про затвердження Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства» (далі – порядок № 587) при виникненні податкового зобов’язання платники збору у розрахунку суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, який подається до органу державної податкової служби, зазначають суму податкового зобов'язання, яка підлягає сплаті до бюджету протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку після подання такого розрахунку.

Про ставку збору на розвиток виноградарства,садівництва і хмелярства.

Верховною Радою України 7 липня 2011 року прийнято Закон України від 07.07.2011 № 3609-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України" (далі – Закон № 3609), яким внесено зміни до статті 3 Закону України «Про збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства» та встановлено ставку збору на розвиток виноградарства, садівництва хмелярства в розмірі півтора відсотка. Слід зазначити, що цей закон набрав чинності 6 серпня 2011 року.

При цьому, пунктом 1 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 3609 встановлено, що норми пункту 8 розділу I Закону № 3609 щодо змін до статті 3 Закону України "Про збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства", набирають чинності з 1 серпня 2011 року.

Таким чином, платники обчислюють суму податкових зобов’язань зі сплати збору в Розрахунку суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, форма якого затверджена наказом ДПА України від 1 грудня 2009 року № 671, з урахуванням нового розміру ставки збору та терміну її набрання чинності.

При цьому, платники збору, що здійснювали обороти з реалізації алкогольних напоїв та пива в період з 1 серпня до 6 серпня 2011 року обчислюють суму податкових зобов’язань за ставкою збору в розмірі одного відсотка.