Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Ви здійснюєте завантаження (перегляд) наборів даних у формі відкритих даних з розділів:

Протокол №3 засідання Комісії Громадської ради при Міндоходів України з питань митної справи

27.12.2013

м. Київ                                                                   31 жовтня 2013 року

 

Місце проведення: вул. Дегтярівська, 11-г.

Початок: 15 год. 00 хв.

 

Присутні: члени Комісії – 18 осіб, з них за довіреністю – 6 осіб;

заступник Голови Громадської ради – Платонов О.І.;

члени Громадської ради: Юровський Д.Б., Повх В.М.;

запрошені експерти та гості: Гриньов Ю.І., Федорук С.С., Гатаулін А.Р., Могоричев Б.З., Приходько Ю.Н., Ружило О.М., Бандаренко І.М., Шульгін В.С., Воронкова К.В., Кондратенко В.

Представники Департаменту митної справи Міндоходів:

Дороховський О.М. – директор Департаменту;

Сербайло А.І. – заступник начальника Управління організації митного контролю та оформлення – начальник відділу організації митного контролю в пунктах пропуску;

Федько А.М. – заступник начальника відділу організації роботи митних посередників;

Зотов П.О. – заступник начальника відділу контролю за переміщенням товарів;

Волошина Ю.В. – заступник начальника управління – начальник відділу організації контролю за визначенням митної вартості Управління митної вартості, класифікації товарів та заходів регулювання ЗЕД;

Гуляйкін О.С. – головний інспектор відділу організації контролю за визначенням митної вартості;

Гойко В.П. – заступник начальника відділу провадження у справах про порушення митних правил Управління боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями.

 

Голова Комісії Ліннік В.П. відкрив засідання та запропонував схвалити порядок денний і затвердити регламент:

1.  Питання застосування електронних пломб.

2.  Питання організації діяльності митних складів.

3.  Питання визначення та коригування митної вартості товарів.

4.  Схвалення Плану роботи Комісії на 4-й  квартал 2013 року.

5.  Різне.

 

Для доповіді надати 15 хв., співдоповіді, виступи до 7 хв. Роботу завершити без перерви о 17.30.

 

Порядок денний та регламент було затверджено шляхом голосування.

 

З питання 1 порядку денного

Виступали:

Кучинський Ю.Ф. (заступник Голови Комісії) повідомив, що застосування електронних пломб є додатковим засобом гарантування доставки вантажів та забезпечення ідентифікації товарів, що поміщуються у митний режим. На сьогодні цей засіб застосовується у Одеському та Іллічівському морських торговельних портах до всіх вантажів і значно затягує процес відправки товарів, у зв’язку з чим Кучинський Ю.Ф. вважає за доцільне звернутися до Міндоходів із пропозицією розглянути можливість не застосовувати електронні замки до тих вантажів, які слідують територією України у режимі внутрішнього транзиту на умовах Конвенції МДП, та до сумлінних платників податків.

Окрім того, доповідач повідомив про затримки у митному оформленні вантажів у зазначених портах, які пов’язані із необхідністю сканування всіх вантажів без винятку. З метою вирішення проблемних моментів Кучинський Ю.Ф. запропонував звернутися до Мінінфраструктури із пропозицією щодо більш ефективного розміщення сканерів в Одеському порту, а Міндоходів відшукати можливість придбання додаткових пристроїв для сканування в Іллічівському порту та скорочення часу на оформлення транспортних засобів від моменту завантаження контейнера до виїзду з порту.

Разом із тим Кучинський Ю.Ф. довів до відома присутніх інформацію про ситуацію, яка склалась у пунктах пропуску на східній ділянці Українсько-російського кордону в зв’язку з тим, що південне територіальне управління Федеральної митної служби РФ з 00.00 годин 28.10.2013 не приймає книжки МДП у якості гарантування доставки вантажів, що ввозяться на територію Митного Союзу. Проте такі правила були введені тільки митними органами РФ в той час, як інші країни Митного Союзу (Білорусь та Казахстан) продовжують приймати книжки МДП. Доповідач повідомив, що на цей час незрозумілою залишалась ситуація щодо вантажів, які слідують транзитом через територію Російської Федерації до інших країн –  учасниць Митної конвенції МДП, адже на їх території книжки МДП є діючими.

Дороховський О.М. повідомив, що відповідно до доручення Міністра доходів і зборів України в Одеському морському торговельному порту процедурам зважування, сканування та накладення електронних замків підлягають 100% вантажів, без виключення. Такі процедури проводяться з метою проведення аналізу та напрацювання необхідної бази для того, щоб в подальшому такий контроль зробити якісним та вибірковим. Доповідач підтримав пропозицію щодо необхідності направлення звернення до Міністерства інфраструктури України, а також запропонував присутнім представникам громадськості та бізнесу проводити аналіз щодо можливого виникнення корупційних проявів, пов’язаних із здійсненням митних процедур в Одеському та Іллічівському морських торговельних портах, та повідомляти про такі випадки Міндоходів з метою своєчасного реагування та їх усунення.

Також Дороховський О.М. повідомив, що на даний час тривають процедури закупівлі додаткової кількості електронних замків з метою усунення простоїв автотранспорту внаслідок їх нестачі. При цьому Департамент постійно відслідковує й аналізує ситуацію та результативність використання електронних замків і готовий у разі об’єктивної необхідності або нехватки пломб виступити із пропозицією щодо застосування вибіркового контролю.

Ліннік В.П. повідомив, що на сьогодні до Комісії не надходили звернення від суб’єктів ЗЕД щодо випадків корупційних діянь, пов’язаних із процедурами митного контролю у морських портах з боку працівників Південної митниці Міндоходів.

Трусов С.І. (журнал «Митний брокер») доповів про результати опрацювання питання застосування електронних замків підкомісією з питань застосування митних режимів та виконання митних формальностей, а також про результати аналізу проекту наказу Міндоходів «Про затвердження Порядку використання електронних замків із функцією GPS-GSM навігації». Доповідач запропонував опрацювати проект регуляторного акта з метою усунення процедур, які можуть спричинити затягування процесу використання електронних замків та створити незручності для суб’єктів ЗЕД.

Приходько Ю.Н. (Асоціація міжнародних експедиторів України) щодо проблем, із якими стикаються перевізники та експедитори у зв’язку із застосуванням 100%-го сканування та зважування вантажів у Одеському та Іллічівському морських торговельних портах, і висловив пропозиції щодо вирішення проблемних питань, зокрема: не застосовувати сканування до вантажів, які після доставки в порти у контейнері для подальшого транспортування вивантажуються; переглянути доцільність зважування поштучних товарів; усунути ті контрольні процедури, які не довели свою ефективність.

Сербайло А.І. прокоментував проведення експерименту у зоні діяльності Південної митниці та повідомив, що Департамент готовий розглянути пропозиції громадськості та бізнесу щодо врегулювання процедур контролю у разі надходження обґрунтованих пропозицій та аналітичних матеріалів. Закликав представників громадськості до спільної роботи з метою дієвого врегулювання усіх складних моментів, які будуть виявлені. Також доповідач наголосив, що пропозиції громадськості повинні бути підтверджені зверненнями суб’єктів ЗЕД та детальними аналітичними матеріалами.

Платонов О.І. прокоментував ситуацію щодо застосування електронних замків та зазначив, що норми, які регулюють зазначене питання, закладені у чинному на сьогодні наказі Міністерства фінансів України. На сьогодні необхідно провести хронометраж реальних часових витрат на різних етапах проведення накладання електронних пломб, здійснити інші процедури, пов’язані з оглядом товарів, щодо можливості усунення перепон на шляху оформлення та внести необхідні зміни до нормативних документів і законодавчих актів. Також необхідно виконати раніше прийняте рішення щодо проведення міжвідомчої наради з цього питання із залученням представників Мінінфраструктури, Міндоходів та інших міністерств і відомств, які здійснюють контроль на кордоні. 

Ліннік В.П. узагальнив інформацію доповідачів та виніс на голосування пропозиції:

1. Ініціювати звернення Громадської ради до Міністерства доходів і зборів України з метою отримання інформації щодо результатів застосування електронних замків з функцією GPS–GSM навігації Південною митницею Міністерства доходів і зборів.

2. Рекомендувати Міністерству доходів і зборів України приймати рішення щодо застосування електронних замків з функцією GPS–GSM навігації, враховуючи результати аналізу системи ризиків. Обмежити застосовування електронних замків з функцією GPS–GSM навігації до сумлінних платників податків, товарів, що переміщуються на умовах Митної конвенції МДП 1975 р., уповноважених економічних операторів.

3. Звернутись до Міністерства інфраструктури України з пропозицією щодо упорядкування місць сканування контейнерів в Одеському морському торговельному порту, а Міністерству доходів і зборів України віднайти можливість збільшення пристроїв для сканування у Іллічівському морському торговельному порту.

4. Членам Громадської ради опрацювати проект наказу Міністерства доходів і зборів України «Про затвердження Порядку використання електронних замків з функцією GPS – GSM навігації» та направити пропозиції і зауваження до секретаріату Комісії.

5. Звернутись до Міністерства доходів і зборів України щодо дотримання нормативів при оформленні транспортних засобів з контейнером: з моменту завантаження його на транспортний засіб – до виїзду з порту.

Термін – 08.11.2013

 

Вирішили:

Винесені пропозиції підтримано одноголосно.

 

З питання 2 порядку денного

Виступали:

Трусов С.І., який доповів про результати опрацювання питання відкриття та функціонування митних складів підкомісією з питань застосування митних режимів та виконання митних формальностей. Доповідач зазначив, що з метою всебічного аналізу ефективності та доцільності надання права ЦОПП на прийняття документів для отримання та переоформлення відповідних дозволів, необхідно запрошувати до дискусії представників ЦОПП.

Федько А.М. та Сербайло А.І. повідомили, що перелік ЦОПП, яким у рамках проведення експерименту надано право на прийняття документів для отримання або перереєстрації дозвільних документів, затверджено розпорядженням заступника Міністра Ігнатова А.П. Також наголосили на тому, що подання документів через ЦОПП є не обов’язковим, а добровільним, і закликали представників громадськості, у разі виявлення проблемних питань та неправомірних дій з боку працівників Міндоходів, надавати таку інформацію та обґрунтовані пропозиції до Міністерства з метою їх вирішення. Крім того представники Департаменту зазначили, що пропозиції відносно процедур подання документів на отримання або переоформлення дозвільних документів слід також надавати і до Держпідприємництва, до компетенції якого відноситься організація процесу надання адміністративних послуг.

Могоричев Б.З. (Українська Технологічна Академія) прокоментував ситуацію щодо проблемних питань, пов’язаних із відкриттям та експлуатацією митних складів.

Ліннік В.П. узагальнив інформацію доповідачів та виніс на голосування пропозиції:

1. Доручити підкомісії доопрацювати зазначене питання із залученням експертів Комісії.

2. Направити звернення до Міністерства доходів і зборів України та Держпідприємництва із пропозицією щодо припинення експерименту, у зв’язку із чим відкликати лист Міндоходів від 20.09.2013  № 18707/7/99-99-24-01-02-17.

Термін – 08.11.2013

 

Вирішили:

Винесені пропозиції підтримано одноголосно.

 

З питання 3 порядку денного

Виступали:

Дячук Д.І. (Асоціація Меблевиків України), який повідомив про результати опрацювання звернень щодо проблем, пов’язаних із коригуванням митної вартості товарів. Доповідач зауважив, що такі звернення доцільно розглядати комплексно після того, як суб’єкти ЗЕД отримають відповідь на своє звернення як від митниці, яка здійснила митне оформлення товарів, так і від Департаменту митної справи Міндоходів.

Також Дячук Д.І. зазначив, що підкомісією було опрацьовано 14 звернень, які демонструють проблемні питання, які виникають у суб’єктів ЗЕД за двома кодами товарів. Доповідач наголосив на необхідності захисту вітчизняних виробників товарів, які імпортують сировину для потреб власного виробництва та при цьому є експортерами .

Федорук С.С. (Асоціація «Фастексім») повідомив, що підприємства-члени Асоціації після проведення ряду зустрічей із керівництвом та представниками Міністерства доходів і зборів України дійшли порозуміння та здійснюють митне оформлення товарів за ціною договору, відповідно до норм Митного кодексу України.

Платонов О.І. наголосив, що Комісія повинна не перенаправляти звернення, а на основі їх аналізу виносити пропозиції та рекомендації. При цьому для якісного опрацювання питань та підготовки винесення їх на розгляд Комісії з питань митної справи та Громадської ради необхідно створити експертну групу.

Також Платонов О.І. проінформував про важливість якісного опрацювання питань, винесених на обговорення під час засідання Громадської ради при Міндоходів, яке відбудеться 12.11.2013.

В обговоренні взяли участь: Потапова Н.В. (Торгово-промислова палата України), із пропозицією направити звернення до Міндоходів щодо необхідності виконання норм митного законодавства, а також необхідності державної підтримки підприємств-виробників у галузі легкої промисловості.

Волошина Ю.В. наголосила на необхідності офіційного направлення звернень та документів для їх розгляду Департаментом митної справи.

Ліннік В.П. узагальнив інформацію доповідачів та виніс на голосування пропозиції:

1. Направити звернення до Міндоходів України щодо необґрунтованого коригування митної вартості товарів із пакетом документів на прикладі ТОВ «Нейл» та ТОВ «Крона Лайн».

2. Направити запит до Міндоходів України щодо отримання роз’яснення поняття «розбіжності».

3. Направити запит до Міндоходів України щодо отримання інформації стосовно впливу коригування (збільшення) митної вартості товарів на загальну вартість/ціну контракту.

4. Направити до Міндоходів України звернення про необхідність організації роботи спільної робочої групи з питань визначення та коригування митної вартості товарів.

5. Членам Громадської ради опрацювати проект наказу Міністерства доходів і зборів України «Про надання підприємству статусу уповноваженого економічного оператора» та до 08 листопада поточного року направити до секретаріату Комісії.

Вирішили:

Винесені пропозиції підтримано одноголосно.

 

З питання 4 порядку денного

Ліннік В.П. повідомив про розроблення проекту Плану роботи Комісії з питань митної справи на 4 квартал 2013 року, який був завчасно надісланий для ознайомлення усім членам Комісії та запропонував схвалити зазначений План роботи.

Голосували

План роботи Комісії на 4 квартал 2013 року схвалено одноголосно.

 

З питання 5 порядку денного

Ліннік В.П. запропонував направити звернення до Міністра доходів і зборів України та проінформувати про налагодження роботи Комісії з питань митної справи у форматі діалогу із представниками Департаменту митної справи.

Також Голова Комісії поінформував присутніх про вступ до складу Комісії представника Федерації роботодавців України Салівона С.Д., довів інформацію про організацію та проведення 15 листопада поточного року бізнес-семінару з питань змін у митному регулюванні на території Митного союзу, проведення якого організовує Асоціація митних брокерів України, а також про підготовку до проведення 12 листопада поточного року розширеного засідання Громадської ради.

Окрім того, Ліннік В.П. поінформував про підготовку Трусовим С.І. у рамках виконання п.1.10 Плану роботи Громадської ради при Міндоходів проекту звернення до Міністерства щодо ініціювання спільної науково-дослідної роботи та проекту відповідного Технічного завдання.

Вирішили:

1. Прийняти інформацію до відома.

2. Проінформувати Міністра доходів і зборів України про налагодження ефективної спільної роботи Комісії з питань митної справи та Департаменту митної справи.

3. Підтримати пропозицію Трусова С.І та клопотати перед Громадською радою щодо направлення до Міндоходів пропозиції про ініціювання спільної науково-дослідної роботи на тему: «Громадська рада – механізм участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики за напрямами діяльності Міндоходів України».

4. Провести до 08.11.2013 роботу щодо підготовки до засідання Громадської ради при Міндоходів.

5. Наступне засідання Комісії призначити на ІІ половину листопада за результатами проведення 12.11.2013 засідання Громадської ради при Міндоходів.

6. Визначити механізм подання інформації та пропозицій від представників громадськості для опрацювання Комісією у вигляді офіційних звернень із проектами рішень, адресованих Голові Громадської ради при Міндоходів через Секретаріат Громадської ради.

 

 

Голова Комісії                                          Ліннік В.П.

 

Секретар Комісії                                            Воронкова К.В.

 

До списку