Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Протокол № 6 засідання Комісії Громадської ради при Міндоходів України з питань митної справи

29.04.2014

 

м. Київ                                                                                    16 квітня 2014 року

 

Місце проведення: вул. Дегтярівська, 11-г.

Початок: 11 год. 00 хв.

 

Присутні: члени Комісії – 15 осіб, з них за довіреністю – 6 осіб (Додаток 1);

Члени Громадської ради при Міндоходів та запрошені експерти – 19 осіб (Додаток 2);

Представники Міндоходів України – 12 осіб (Додаток 3).

 

Відкрив засідання Голова Комісії Ліннік В.П. та зазначив, що на засіданні присутні 16 членів Комісії, з яких 6 – за довіреністю. Також повідомив, що під час останнього засідання Громадської ради були розглянуті та проголосовані питання щодо виключення зі складу Громадської ради членів, які систематично (більше двох разів) не відвідували засідання, а також питання щодо виведення зі складу Комісії з питань митної справи тих членів, які систематично не відвідували засідання Комісії. Враховуючи, що рішення про виключення членів Громадської ради з її складу повинно бути закріплене відповідним наказом Міндоходів, запропонував для цілей цього засідання враховувати кількісний склад Комісії за виключенням членів, виведених зі складу Комісії. Таким чином кількісний склад Комісії складає 21 особу.

Кворум є.

Також Ліннік В.П. зачитав проект порядку денного та запропонував членам комісії внести пропозиції та схвалити порядок денний.

Трусов С.І. від імені та за довіреністю Андреєва О.Л. запропонував винести 2  питання із розділу «Різне» в основну частину порядку денного.

Кучинський Ю.Ф. запропонував змінити порядок розгляду питань.

 

Голосували за порядок денний:

1. Про особливості міжнародних перевезень територією АР Крим.

2. Щодо забезпечення виконання норм Митного кодексу України та інших підзаконних нормативно-правових актів:

2.1. Питання, що стосуються використання попередніх митних декларацій типу «ЕА».

2.2. Питання, що стосуються контролю за визначенням митної вартості товарів.

3. Щодо проблемних питань, які виникають під час здійснення митних процедур у морських портах України.

3.1. Питання щодо проведення процедур огляду та зважування у морських портах.

3.2. Питання щодо функціонування системи технологічної обробки вантажів у пунктах пропуску.

4. Зведений перелік питань щодо однозначного застосування законодавчих та нормативно-правових актів, які відносяться до компетенції Міндоходів.

5. Щодо оприлюднення нормативно правових актів з питань митної справи на офіційному веб-порталі Міндоходів.

6. Різне.

6.1. Щодо перегляду спільного наказу Міністерства економіки України, Міністерства охорони навколишнього середовища України та Державної митної служби України № 789/414/709 «Про затвердження Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалах», що передбачає надмірне стягнення оплати послуг з організації збирання, заготівлі та утилізації використаних тари і пакувальних матеріалів.

6.2. Щодо підвищення вартості митних послуг з метою формування фонду заробітної плати для працівників митниці у рамках протидії корупційним схемам.

6.3. Щодо механізму опрацювання звернень митних брокерів та суб’єктів ЗЕД.

6.4. Механізм направлення листів від Комісії з питань митної справи на розгляд до Міністерства доходів і зборів України та його структурних підрозділів.

Порядок денний затверджено.

 

З питання 1 порядку денного:

ВИСТУПИЛИ:

Кучинський Ю.Ф. (Асоціація міжнародних автомобільних перевізників України) повідомив про ситуацію та проблеми, які виникають у міжнародних перевізників, які здійснюють переміщення товарів між Україною та АР Крим, зокрема про невизначеність щодо здійснення митного контролю товарів, які прямують з АР Крим на материкову частину України. У зв’язку із невизнанням Україною незалежності АР Крим такі переміщення трактуються як внутрішній транзит та не підпадають під процедури митного контролю та митного оформлення. Доповідач висловив занепокоєння, що така ситуація може призвести до потрапляння в Україну через територію АР Крим товарів без належного контролю та справляння відповідних митних платежів. Також Кучинський Ю.Ф. нагадав про ситуацію щодо неприйняття РФ книжок МДП у якості гарантії від українських перевізників, та висловив пропозиції щодо врегулювання зазначених питань.

 

Обговорення та пропозиції:

В обговорені взяли участь: Терещенко С.С. та Повх В.М.

Ліннік В.П. узагальнив пропозиції Кучинського Ю.Ф. та виніс на голосування такі пропозиції:

1. Прийняти до відома інформацію Кучинського Ю.Ф.

2. Ініціювати звернення до Кабінету Міністрів України:

2.1. про необхідність визначення порядку митного контролю та митного оформлення міжнародних перевезень товарів, що переміщуються територією України на Кримський півострів.

2.2. про запровадження обов’язкового гарантування доставки товарів при ввезенні на територію України.

3. Звернутися до Кабінету Міністрів України з пропозицією запровадити міністерствами та відомствами аналогічні заходи щодо контрою товарів, які переміщуються російськими перевізниками.

4. З урахуванням рекомендацій Адміністративного Комітету МДП запровадити механізм використання гарантійної системи МДП для внутрішніх перевезень товарів.

Винесені пропозиції підтримані одноголосно.

 

З питання 2 порядку денного:

ВИСТУПИЛИ:

Вдовіна Г.В. (голова Комітету з питань митної справи Громадської ради при ГУ Міндоходів в Одеській області) повідомила про роботу Комісії, яка працювала на початку квітня у зоні діяльності Південної митниці Міндоходів, та надала пропозиції, у тому числі й щодо вдосконалення процедури попереднього декларування товарів та застосування декларацій типу «ЕА», які були напрацьовані цією Комісією спільно із представниками громадськості. Ці пропозиції були розглянуті Комітетом з питань митної справи Громадської ради при ГУ Міндоходів в Одеській області. Доповідач зауважила, що попереднє декларування не є проблемою лише Одеського регіону, це є інтересами всієї країни.

 

Обговорення та пропозиції:

Терещенко С.С. (Асоціація «Укрзовніштранс») наголосив на необхідності повернення пунктам пропуску статусу пунктів пропуску, а не місць, де здійснюється повний комплекс контролю, включаючи зважування та рентгеноскопію. Тобто, у пунктах пропуску має здійснюватися тільки пропуск товарів у країну або з країни. Після цього, на думку експерта, актуальними будуть питання, на які звернула увагу Вдовіна Г.В.

 

З питання 2.1 Вдовіна Г.В. наголосила, що питання митної вартості залишається актуальним протягом багатьох років. У зв’язку із цим з метою ґрунтовного вивчення та остаточного вирішення проблем, пов’язаних із визначенням та контролем митної вартості товарів Комітет з питань митної справи Громадської ради при ГУ Міндоходів в Одеській області пропонує розглянути доцільність створення постійно діючої міжвідомчої робочої групи з питань визначення митної вартості імпортних вантажів із обов’язковим залученням до її складу представників митної та податкової служб, громадських рад, профільних асоціацій та організацій, а також імпортерів. При цьому до завдань роботи цієї групи може увійти опрацювання широкого кола взаємопов’язаних питань, які не обмежені виключно питаннями митної вартості.

Потапова Н.В. (Торгово-промислова палата Україні) висловила зауваження щодо доцільності створення міжвідомчої робочої групи та звернула увагу на необхідності відпрацювання механізму запрошення та забезпечення участі представників органів виконавчої влади у роботі робочої групи, яка може бути створена на базі Комісії.

Ліннік В.П. зауважив, що питання митної вартості є актуальним не тільки для України. Також закликав розглянути питання доцільності створення міжвідомчої робочої групи, проаналізувати можливі її завдання та ефективність роботи. Разом із тим повідомив, що така робота може бути організована в рамках роботи Комісії та відповідної підкомісії із запрошенням представників Департаменту митної справи Міндоходів та інших зацікавлених відомств.

Войцещук А.Д. запропонував систематизувати роботу Комісії з питань опрацювання законодавчих та інших ініціатив та пропозицій, а також повідомив про домовленість із Американською Торгівельною Палатою щодо перекладу на українську мову компендіуму з митної вартості та інших документів, які в подальшому планується оприлюднити на веб-сайті відомства для загального доступу.

Трусов С.І. (журнал «Митний брокер») запропонував створити робочу групу на базі підкомісії з питань митної вартості під координацією Комісії, а до складу такої робочої групи можуть увійти усі бажаючі члени Комісії, експерти, а також запрошені представники органів виконавчої влади.

Пашко П.В. надав роз’яснення щодо механізму створення та функціонування міжвідомчих робочих груп, а також здійснення координації та контролю результатів їх діяльності. Також доповідач повідомив про роботу, яка проводиться Всесвітньою митною організацією щодо створення міжнародної системи обміну інформацією з метою упередження маніпулювань із митною вартістю товарів.

Терещенко С.С. зауважив що питання митної вартості тісно пов’язане із системою аналізу ризиків, принципи роботи якої необхідно змінити із фіскальних на забезпечення безпеки під час пропуску товарів через митний кордон. Також доповідач торкнувся питань підготовки та перепідготовки кадрів у митній службі, підписання меморандумів із окремим асоціаціями, а також участі керівництва відомства у засіданнях Громадської ради та Комісій.

Ільїнська О.А. повідомила про роботу відомства у напрямку підписання меморандумів про співробітництво з профільними асоціаціями.

Інші зауваження та пропозиції висловили Дячук Д.І. та Гриньов Ю.І.

 

Ліннік В.П. узагальнив пропозиції доповідача та зауваження, які були висловлені під час обговорення, та виніс на голосування такі рішення:

До Питання, що стосуються використання попередніх митних декларацій типу «ЕА»:

1. Звернутися до Міністерства доходів і зборів України із пропозиціями:

- внести зміни до Порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 30.05.2012 № 631, у частині виконання посадовими особами митних формальностей, визначених пунктом 4.5 розділу IV та розділу V зазначеного Порядку, щодо здійснення пропуску товарів на митну територію у відповідності із алгоритмом, наведеним у додатку (Додаток 4);

- розглянути питання щодо надання прав доступу та вимог щодо виконання додаткових форм контролю за результатами спрацювання АСАУР посадовим особам митниці в пункті пропуску товарів у випадках, що не потребують взяття їх проб (зразків) або передання до спеціалізованого підрозділу;

- встановити строк подання декларації типу «ЕА» за 20 робочих днів до прибуття товару в порт у з в’язку із імовірним коливанням/змінами вартості товарів протягом більшого періоду або необхідністю підготовки додаткових документів.

До Питання, що стосуються контролю за визначенням митної вартості товарів:

1. На базі підкомісії з питань митної вартості Комісії з питань митної справи започаткувати проведення регулярних засідань за участі представників Департаменту митної справи Міндоходів, інших органів виконавчої влади, Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики, експертів тощо. В рамках таких засідань опрацьовувати питання митної вартості товарів та подальшого направлення узгоджених пропозицій до відповідальних відомств.

Винесені пропозиції підтримані одноголосно.

 

З питання 3 порядку денного

З питання 3.1 виступили:

Вдовіна Г.В., яка повідомила про проблемні питання, які виникають у суб’єктів ЗЕД під час здійснення процедур контролю в портах України та напрацьовані пропозиції щодо їх вирішення, які були направлені представникам Комісії з перевірки, а також членам Комісії для розгляду. Деякі питання на сьогодні були частково вирішені.

Приходько Ю.Н. (Асоціація міжнародних експедиторів України) прокоментував інформацію щодо часткового вирішення питання та зняття гостроти проблеми, пов’язаної із зважуванням товарів та повідомив, що один із аспектів проблеми полягає у відсутності відповідальності власників приватних вагів за результати зважування, різні похибки у роботі. Необхідно шукати шляхи зважування контейнерів представником митних органів. Запропонував звернути увагу на необхідності опрацювання питання щодо обов’язковості зважування транзитних вантажів.

 

З питання 3.2. виступили:

Охримчук Д.О. (Профспілка вантажних перевізників) повідомив про ситуацію, яка склалась в ОМТП, та надав пропозиції щодо налагодження системи технологічної обробки вантажів у портах з метою активізації контейнерних перевезень.

 

Обговорення та пропозиції:

Кучинський Ю.Ф. повідомив про роботу, яка свого часу була проведена в ОМТП щодо організації системи обробки вантажів спеціально утвореним органом (транспортним цехом), який на сьогодні не виконує такі роботи. Зауважив, що така система має бути централізованою, а не монополізованою окремими дрібними приватними підприємствами.

Пашко П.В. навів приклад побудови технологічного ланцюгу обробки товарів та проведення митного оформлення на прикладі Китаю, а також зауважив, що для того, щоб побудувати будь-який технологічний ланцюг передусім треба розуміти, хто буде виступати основним реалізатором такої роботи та принципову позицію держави щодо доцільності та необхідності створення такої технології.

 

Ліннік В.П. узагальнив пропозиції доповідачів та зауваження, які були висловлені під час обговорення, та виніс на голосування такі рішення:

1. Звернутися до Міністерства доходів і зборів України із пропозиціями щодо:

- приведення у відповідність до чинного законодавства заходів, передбачених наказом Держмитслужби України від 01.10.201 № 1127 «Про прискорення митних процедур в міжнародних пунктах пропуску через державний кордон України для морського (річкового) і поромного сполучення, які розташовані в зоні діяльності Південної митниці» та впровадження їх в зоні діяльності Південної митниці;

- направлення керівництву Південної митниці Міндоходів листа-роз’яснення щодо вичерпності переліку підстав для проведення митного огляду та зважування товарів, встановленого митним законодавством України.

- погодження внесення вичерпного переліку підстав для проведення митного огляду та зважування товарів до інформаційної системи портового співтовариства та практичного його застосування у повсякденній роботі;

- необхідності розробки та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проекту Постанови щодо відшкодування митними органами суб'єктам господарювання шкоди, в тому числі втрат на проведення операцій, визначених частиною першою статті 325 Митного кодексу України.

2. Направити звернення до Міністерства інфраструктури України та Громадської ради при Міністерстві інфраструктури України з пропозицією про поновлення діяльності створеної у жовтні 2011 року робочої групи (або створення нової) з підготовки законопроекту з питань здійснення контейнерних перевезень в Україні, адаптованого до сучасних економічних, нормотворчих та зовнішньоекономічних реалій.

3. Направити звернення до Міністерства доходів і зборів України із пропозицією щодо підтримки пропозиції Комісії та участі фахівців відомства у роботі зазначеної робочої групи.

4. З метою всебічного залучення громадськості до здійснення митних формальностей звернутися до Міністерства доходів і зборів України з пропозицією розглянути питання щодо введення до складу ліквідаційних та атестаційних комісій при митницях голів Комітетів з питань митної справи Громадських рад при територіальних органах Міндоходів або уповноважених ними осіб.

5. Направити звернення до Міністерства доходів і зборів України із пропозицією розглянути можливість щодо невідкладного повернення до митниць прес-секретарів, чиї посади були асимільовані територіальними органами Міндоходів, та вжиття відповідних заходів для розробки алгоритму нового формату спілкування митниці і громадськості.

Винесені пропозиції підтримані одноголосно.

 

З питання 4 порядку денного

ВИСТУПИЛИ:

Трусов С.І. представив та прокоментував інформацію та матеріали, які були напрацьовані підкомісією з питань застосування митних режимів та виконання митних формальностей, які необхідно направити до Міндоходів для надання відповідних роз’яснень та рекомендацій. Також доповідач запропонував підготувати проект такого листа-звернення до Міндоходів та надати його членам Комісії та експертам для погодження з метою подальшого направлення до відомства.

Ліннік В.П. прокоментував історію розгляду зазначеного питання, підготовки переліку спірних питань та виніс на голосування рішення:

1. Направити до Міністерства доходів і зборів України узагальнені інформаційні матеріали та пропозиції, напрацьовані підкомісією (Додаток 5), з метою  вирішення спірних питань та надання відповідних роз’яснень.

Винесена пропозиція підтримана одноголосно.

 

З питання 5 порядку денного

ВИСТУПИЛИ:

Трусов С.І. прокоментував питання, наголосив на необхідності отримання роз’яснень щодо порядку та термінів набрання чинності окремими нормативно-правовими актами та листами відомства, а також наголосив на необхідності налагодження механізму інформування Громадської ради та Комісії про оприлюднення таких нормативно-правових актів з метою забезпечення широкого інформування громадськості.

Ліннік В.П. узагальнив пропозиції підкомісії та виніс на голосування рішення:

1. Направити запит до Міністерства доходів і зборів України з метою отримання роз’яснень стосовно порядку набрання чинності відомчими наказами, порядку та термінів їх оприлюднення, а також механізму доведення вимог таких документів до суб’єктів ЗЕД.

2. Запропонувати Міністерству доходів і зборів України впровадити механізм інформування громадськості про нормативно-правові акти відомства, які оприлюднюються на офіційному веб-порталі, шляхом одночасного направлення короткого інформаційного повідомлення на електронні адреси Секретаріату Громадської ради при Міндоходів та секретарів Комісій.

Винесені пропозиції підтримані одноголосно.

 

З питання 6 порядку денного

З питання 6.1. виступав

Дячук Д.І. повідомив про проблеми реалізації відповідного нормативно-правового акту та невиконання вимог спеціальним уповноваженим підприємством обов’язків щодо утилізації тари. Доповідач звернувся із пропозицією щодо підтримки ініціативи та направлення звернення до відповідальних органів виконавчої влади із пропозицією щодо відміни плати за утилізацію тари. Натомість запропонувати розглянути можливість введення іншого виду платежу, який був би економічно обґрунтованим та забезпечував виконання цільових завдань.

 

З питання 6.2. виступав

Дячук Д.І., запропонував розглянути пропозицію щодо проведення аналізу та визначення рівня задовільної оплати праці митників, що в свою чергу сприяло б зменшенню корупційних факторів.

Обговорення та пропозиції.

Участь в обговорення взяли: Ізотов С.І., Вдовіна Г.В.

Окрім того Дячук Д.І. доповнив пропозицію до питання підготовки зустрічі підкомісії з питань митної вартості.

Ліннік В.П. узагальнив пропозиції та виніс на голосування такі рішення:

1. Прийняти інформацію до відома

2. Доповнити рішення до питання, що стосується контролю за визначенням митної вартості товарів таким пунктом: «2. В рамках роботи підкомісії підготувати пропозиції до зустрічі із заступником Міністра доходів і зборів Віталієм Науменко. З цією метою провести перше засідання за участі членів Комісії та експертів з метою подальшого запрошення представників відомств».

3. Доопрацювати суть питання щодо підвищення вартості митних послуг з метою формування фонду заробітної плати для працівників митниці у рамках протидії корупційним схемам та підготувати аналітичні матеріали та проект пропозицій.

Винесені пропозиції підтримані одноголосно.

 

З питання 6.3. виступав

Птиця М.П. (Асоціація митних брокерів України) повідомив про роботу щодо збору та опрацювання пропозицій митних брокерів та суб’єктів ЗЕД та запропонував механізм опрацювання таких звернень, відповідно до якого усі звернення, що надходять до АМБУ, будуть опрацьовуватись та узагальнюватимуться експертами Асоціації. Конструктивні та конкретні пропозиції будуть періодично (раз на місяць) передаватися для розгляду та опрацювання до Комісії з питань митної справи з метою подальшого винесення узгоджених пропозицій до відповідних відомств. У разі надходження інформації про питання та проблеми, які потребуватимуть невідкладного вирішення, такі звернення будуть передаватися у терміновому порядку.

Трусов С.І. запропонував забезпечити оприлюднення інформації та листів АМБУ, які направляються до Комісії з питань митної справи, на сайті Асоціації.

Ліннік В.П. прокоментував механізм щодо подальшого опрацювання пропозицій, повідомив, що від АМБУ надійшло звернення, яким були передані перші пропозиції, та виніс на голосування такі рішення:

1. Доручити підкомісії з питань застосування митних режимів та виконання митних формальностей опрацювати пропозиції, які надійшли до Комісії, та підготувати проект звернення до Міністерства доходів і зборів України.

2. Підтримати пропозицію Асоціації митних брокерів України та запровадити механізм щомісячного, до 15 числа, подання на розгляд Комісії пропозицій, які надходять від суб’єктів ЗЕД до профільних асоціацій, стосовно проблемних питань, які виникають під час здійснення митних процедур, а також пропозицій щодо їх усунення.

3. Рекомендувати АМБУ оприлюднювати на сайті інформацію про опрацювання звернень та пропозицій, а також листи, які будуть направлятися до Комісії.

Винесені пропозиції підтримані одноголосно.

 

З питання 6.4. виступав

Трусов С.І., який запропонував розглянути та схвалити механізм направлення листів від Комісії з питань митної справи Громадської ради при Міністерстві доходів і зборів України (наведений у додатку 6).

Ліннік В.П. звернув увагу, що під час засідання Громадської ради Голова ради Романчук Я.В. надав головам Комісій Громадської ради повноваження підписувати та направляти листи-звернення з метою забезпечення їх оперативного направлення.

Гриньов Ю.І. та Повх Ю.І. наголосили на необхідності проведення зустрічі Голови Комісії за участі уповноваженого представника Комісії або Громадської ради із заступником Міністра доходів і зборів України Науменком В.П. з метою доведення інформації та рішень, які були прийняті під час цього засідання, а також з метою отримання чіткої відповіді про готовність або неготовність до вирішення піднятих питань і розвитку подальшої співпраці.

Також Ліннік В.П. запропонував членам Комісії розглянути та обрати один із механізмів направлення листів відповідно до рішень, прийнятих Комісією: через залучення до процесу заступника Голови Громадської ради Платонова О.І. та Секретаріату Громадської ради (за пропозицією Трусова С.І.) або шляхом направлення листів безпосередньо від Комісії (відповідно до наданих повноважень).

Гриньов Ю.І. нагадав, що Міністерство доходів і зборів України знаходиться у стані ліквідації, відповідно, існування Громадської ради при Міндоходів обмежене у часі та запропонував не ускладнювати процес обміну інформацією та направлення пропозицій.

За пропозиціями громадськості та результатами голосування були прийняті такі рішення:

1. Підтримати пропозицію щодо механізму прямого направлення листів Комісії із попереднім ознайомленням членів Комісії та експертів із проектами таких листів.

2. Доручити Голові Комісії Лінніку В.П. ініціювати та провести робочу зустріч із заступником Міністра доходів і зборів України Науменко В.П..

Голова Комісії Ліннік В.П.  подякував усім за роботу та закрив засідання.

 

Голова Комісії                                                                           Ліннік В.П.

Секретар Комісії                                                                      Воронкова К.В.

 

До списку