Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Ви здійснюєте завантаження (перегляд) наборів даних у формі відкритих даних з розділів:

ПРОТОКОЛ №10 засідання Громадської ради при Державній фіскальній службі України

22.03.2016

Дата та час проведення: 17 березня 2016 року, 10 год. 00 хв.

Місце проведення: Конгрес-хол ДФС України (м. Київ, Львівська площа, 8)

присутні від Державної фіскальної служби України:

Насіров Р.М. – Голова ДФС;

Пригаровський В.М. – в.о. директора Департаменту організації роботи Служби;

Лишенко О.Г. – директор Департаменту податків і зборів з юридичних осіб;

Калєніченко Н.Г. – директор Департаменту обслуговування платників;

Мартинов С.В. – заступник начальника Головного управління –  начальник організаційно – аналітичного забезпечення Головного управління внутрішньої безпеки;

Демченко О.В. – заступник начальника управління - начальник відділу застосування митних режимів та процедур оформлення Департаменту організації митного контролю;

Циганова О.Г. – заступник начальника управління бухгалтерського обліку та звітності Департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності;

Доманський О.В. – в.о. директора Департаменту методологічної роботи з питань оподаткування;

Куц М.О. – в.о. директора Регуляторно – правового департаменту ДФС України;

Донець Д.В. – директор Департаменту адміністративного оскарження та судового супроводження;

Чмерук М.О. – директор Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем;

Школьна Л.Й. – начальник управління інтеграції обліково-звітних систем Департаменту моніторингу доходів та облікових систем;

Сівірін О.М. – заступник директора Департаменту – начальник відділу взаємної адміністративної допомоги Департаменту боротьби з митними правопорушеннями;

Давидюк В.М. – заступник начальника Головного управління – начальник управління викриття кримінальних правопорушень у митній сфері Головного оперативного управління;

Горобей Л.А. – заступник начальника управління-начальник відділу координації та оцінки фінансових процесів Департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності;

Ніколаєнко О.М. – заступник начальника відділу фінансової звітності та методології Департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності;

Веселова Н.В. – начальник управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби;

Хівренко І.О. – заступник начальника управління – начальник відділу комунікацій управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби;

Романюта А.Ф. – головний державний інспектор відділу комунікацій управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби;

Діденко Г.В. – головний державний інспектор відділу взаємодії з інститутами громадянського суспільства управління комунікацій з громадськістю Департаменту комунікацій

Дзюбенко В.Б. – головний державний інспектор відділу

присутні (зареєструвались) від інститутів громадянського суспільства:

93 члена Громадської ради при ДФС, з яких 32 – за довіреністю (список додається);

9 експертів Громадської ради при ДФС;

3 представника громадських рад при територіальних органах ДФС;

6 представників інших ІГС.

Модератор: Олексієнко Д.В. – голова Громадської ради при Державній фіскальній службі України

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Інформація про діяльність ДФС за 2015 рік та планів  роботи Служби на 2016 рік (відповіді на попередньо надані письмові питання членів Громадської ради при ДФС).

2. Інформація щодо Антикорупційної програми ДФС.

3. Затвердження звіту Громадської ради за 2015 рік.

4. Затвердження плану роботи Громадської ради на 2016 рік.

5. Затвердження рішень комітетів Громадської ради.

6.Обговорення питання щодо заміни представників інститутів громадянського суспільства у складі Громадської ради

7. Різне.

 

Кворум є.

СЛУХАЛИ:

Олексієнка Д.В., який привітав присутніх, відкрив засідання Громадської ради при ДФС України та поставив на голосування взяти за основу Порядок денний.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за”– 93;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

ВИРІШИЛИ:

Затвердити Порядок денний засідання у такій редакції:

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Інформація про діяльність ДФС за 2015 рік та планів роботи Служби на 2016 рік (відповіді на попередньо надані письмові питання членів Громадської ради при ДФС).

2. Інформація щодо Антикорупційної програми ДФС.

3. Затвердження звіту Громадської ради за 2015 рік.

4. Затвердження плану роботи Громадської ради на 2016 рік.

5. Затвердження рішень комітетів Громадської ради.

6. Обговорення питання щодо заміни представників інститутів громадянського суспільства у складі Громадської ради

7. Різне.

 

З питання 1 Порядку денного

СЛУХАЛИ:

Насірова Р.М., який привітав присутніх та зазначив, що ДФС постійно інформує громадськість про результати діяльності, проблемні питання, над якими працює, та напрями реформування Служби. Підкреслив, що у 2015 році досягнуто реальних змін та озвучив основні важливі здобутки у минулому році, зокрема, ДФС забезпечено:

доопрацювання системи електронного адміністрування ПДВ, скасування тимчасового імпортного збору тощо (внесено зміни до Податкового кодексу);

проведення експериментів на окремих митницях ДФС, направлених на підвищення ефективності та спрощення митного оформлення;

погашення значної суми заборгованості із заявлених до відшкодування сум податку на додану вартість минулих років, а також прозорий та своєчасний процес відшкодування, який існує зараз з оприлюдненням Реєстрів заяв на відшкодування ПДВ;

збільшення надходжень до бюджету за рахунок погашення податкового боргу та сплати поточних платежів великими підприємствами -  боржниками, зокрема ЗАТ „Укрнафта”;

спрощення форм  податкових декларацій тощо.

Крім того, Мінфіном ініційовано завдання щодо збільшення надходжень до бюджету у 2016 році.

Повідомив про оновлення сервісу «Електронний кабінет платника» та необхідність модернізації його програмного забезпечення.

Наголосив на важливості запровадження Системи електронного адміністрування реалізації пального. Повідомив, що ДФС звернулася до Мінфіну з пропозицією щодо внесення змін до законодавства стосовно запровадження електронної акцизної марки та застосування електронного адміністрування підакцизних товарів з метою зупинення тіньового бізнесу та створення прозорого ринку з рівними умовами роботи у цій сфері.

Звернув увагу на проблемні питання, які виникають у роботі з платниками (користування сервісом реєстрації бізнесу за 24 години фіктивними підприємствами, заниження митної вартості, контрабанда товарів тощо), та необхідність їх вирішення спільними діями з іншими правоохоронними органами.

Зазначив,  що необхідно до липня п. р. ухвалити низку змін до Податкового кодексу, які дозволять уникнути двозначного трактування окремих його норм.

Подякував членам Громадської ради за участь у підготовці пропозицій щодо змін до законодавства.

Запропонував виносити актуальні для Громадської ради питання на окремі зустрічі, на які запрошувати фахівців відповідних департаментів, та вирішувати їх по суті.

Повідомив, що з метою запобігання корупційним правопорушенням,  ДФС ініціювала перед Мінфіном та Урядом питання щодо покращення  фінансування служби.

Хмільовського В.М., який подякував за роботу ДФС та підкреслив її важливу роль у процесі розвитку економіки. Повідомив про масові факти неможливості подання платниками податків електронної звітності та про випадки зарахування платежів на наступний банківський день після їх сплати, що стає причиною для нарахування штрафних санкцій.

Насірова Р.М., який нагадав, що фіскальна служба виконує функцію адміністратора податків і зборів, а кошти поступають на рахунки Держказначейства. Проте, ДФС зверталася до Національного банку України з проханням щодо надання комерційними банками інформації про перерахунок коштів у день сплати податків. Погодився, що такі питання необхідно відпрацьовувати невідкладно у робочих групах.

Олексієнка Д.В., який надав слово директору Департаменту обслуговування платників податків Калєніченко Н.Г. з питання розірвання договорів реєстрації накладних з ПДВ.

Калєніченко Н.Г., яка надала інформацію про автоматичне розірвання договорів на визнання електронних документів платників податків в односторонньому (з боку органів ДФС) порядку та пояснила причини такого явища. Зокрема, повідомила, що з метою запобігання неправомірного заволодіння ЕЦП, що виготовляються на посадових осіб платників податків, та уникнення випадків шахрайства при поданні податкових документів в електронному вигляді, ДФС наприкінці 2015 року впроваджено зміни у процесі укладання Договору про визнання електронних документів. Платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронній формі засобами електронного зв’язку на підставі укладеного Договору відповідно до Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008 №233.

Наприкінці 2015 року спрощено процес укладання Договору, а саме платником укладається один Договір з органом ДФС за основним місцем обліку, який надає право подавати електронні документи до будь-якого органу ДФС.

Відповідно до підпункту 4 пункту 6 додатку 1 до Інструкції орган ДФС має право розірвати Договір в односторонньому порядку у випадку ненадання платником податків нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або у разі зміни платником місця реєстрації.

Одночасно із спрощенням процедури укладання Договору автоматизовано процедуру його розірвання та пов’язаних з ним Повідомлень у разі закінчення строку дії сертифікату директора (на підставі даних Акредитованих центрів сертифікації ключів) або зміни директора (за даними, отриманими з ЄДР).

Зазначені автоматизовані зміни впровадженні з метою забезпечення контролю за належним опрацюванням Договорів.

Проте, у разі розірвання контролюючим органом в односторонньому порядку договору про визнання електронних документів платник податків, договір з яким розірвано, має право на складання нового договору.

Шевцову Т.С., яка зауважила, що такі факти мають масовий характер, а відновити реєстрацію накладних з ПДВ оперативно не вдається.

Калєніченко Н.Г., яка зауважила, що ця система унеможливлює шахрайство, бажано вирішувати проблеми у кожному окремому випадку, не узагальнюючи їх.

Мяснова І.П., який звернув увагу на неврегульованості питання щодо подання звітності при зміні форм декларацій. Зокрема, зауважив, що з 1 квітня при зміні форми звітності з ПДВ можливі збої у роботі програми.

Синицю Г.М., який поцікавився позицією ДФС щодо авансової сплати акцизного податку скасування виробниками тютюнової галузі та сплати акцизного податку при придбанні акцизних марок. 

Лишенка О.Г., який сказав стосовно строків сплати акцизного податку  виробниками тютюнових виробів. Крім того, повідомив причини виникнення у підприємств «віртуальної» картотеки сум ПДВ у Системі електронного адміністрування ПДВ та зазначив, що це тимчасове, технічне питання і механізм його врегулювання вже існує.

Також повідомив про ініціативи ДФС стосовно запровадження системи контролю за рухом товарів від імпортерів до кінцевого продавця із використанням кодів з метою боротьби із контрабандним товаром та запросив членів Громадської ради брати активну участь у розробці відповідного законопроекту. 

Пероганіча Ю.Й., Михайленка Д.О., Платонова О.І., Назаренка О.Ю., які озвучили питання щодо:

ввезення та реалізації на території України не сертифікованих електронних пристроїв фірми Apple та плану заходів ДФС щодо припинення  контрабанди товарів цієї групи;

маніпулювання несумлінними платниками митною вартістю товарів, ввезених з Китаю;

модернізації програмного забезпечення «Інспектор 2006»;

проведення реформ на Одеській митниці ДФС;

необхідності проведення окремої спільної зустрічі із залученням  міжнародних експертів щодо розгляду проблемних питань з митної справи, та з метою підготовки до неї, надання ДФС письмових відповідей на попередньо надані письмові питання членів Громадської ради тощо.

Сівіріна О.М., який поінформував громадськість про роботу підрозділу боротьби з митними правопорушеннями. Навів статистику вилучення на митницях контрабандної продукції Apple та висловився щодо шляхів боротьби з такими правопорушеннями, зокрема, за допомогою внесення змін до законодавства України у частині реєстрації телефонів офіційно розмитнених на території України, що стосується діяльності Укрчастотнагляду.

Пероганіча Ю.Й., який надав пропозицію щодо нагляду за переміщенням товарів від кордону і до кінцевого споживача шляхом здійснення розрахункових операцій.

Лишенка О.Г., який поінформував про необхідність активізації такої роботи та запропонував за необхідності провести із зазначеного питання окрему зустріч.

Агаркова І., який поцікавився механізмом подальшої реалізації конфіскованих товарів.

Сівіріна О.М., який поінформував, що процес конфіскації товарів вирішується у судовому порядку та знаходиться у межах компетенції Міністерства юстиції України.

Олексієнка Д.В., який надав слово заступнику начальника управління Департаменту організації митного контролю Демченку О.В.

Демченка О.В., який поінформував громадськість про роботу щодо розбудови кордонів, налагодження стосунків з митницями прикордонних країн та спільного митного контролю. Звернув увагу на те, що формування митної політики є функцією Міністерства фінансів. Приєднання до системи NCTS здійснюватиметься у разі прийняття відповідного рішення Урядом. Також поінформував, що ДФС розроблено законопроект щодо запровадження системи NCTS, який наприкінці 2015 року направлено Мінфіну. Наразі зазначений проект знаходиться на опрацюванні в Міністерстві юстиції України.

Щодо класифікаторів, зазначив, що ДФС розуміє важливість питання відповідності класифікаторів встановленим норма ЄС, тому ДФС звернулася до Генерального директорату європейської комісії з оподаткування з метою отримання актуальних редакцій класифікаторів для їх імплементації в українське законодавство.

Щодо реалізації імплементації положень Угоди СОТ „Про спрощення процедур торгівлі” повідомив, що ДФС підготовлено та направлено до Міністерства економіки і розвитку торгівлі інформацію щодо необхідності технічної та іншої підтримки в оформлені та наданні допомоги від країн-донорів. На даний час відповіді ще не отримано.

Щодо програми Електронна митниця АSYCUDA, зазначив, що питання має бути обговорено з розробниками. Існуюча програма „Інспектор 2006” повною мірою відповідає чинному законодавству.

Михайленка Д.О., який звернув увагу на питання заниження митної вартості товарів та ухилення від сплати податків суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності, які завозять продукцію з Китаю. Поцікавився чи планує ДФС вводити процедуру верифікації митної вартості на товари з Китаю?

Демченка О.В., який запропонував розглянути питання митної вартості на засідання Комітету з митної справи Громадської ради.

Михайленка Д.О., який запитав, чи будуть вноситися зміни до програмного продукту „Інспектор 2006”, який використовується митницями.

Демченка О.В., який поінформував про поступове оновлення програми з  урахуванням змін, що вносяться до діючого законодавства України.

Платонова О.І., який озвучив питання щодо ведення митної політики в Україні у цілому, зокрема, звернув увагу на реформи, що відбуваються на Одеській митниці.

Висловив думку щодо необхідності визначення відповідальної особи, яка б здійснювала координацію діяльності за митним напрямом у Службі.

З метою чіткого розуміння питання розвитку митної справи в Україні запропонував провести зустріч громадськості за участі Голови ДФС Насірова Р.М. та запросити європейських експертів.

Трусова С.І., який звернувся з проханням надати письмові відповіді на порушені під час засідання питання з митної тематики.

Олексієнка Д.В., який погодився з пропозицією Трусова С.І. та надав слово Назаренку О.Ю.

Назаренка О.Ю., який повідомив про норми Закону України від 06.07.2012 № 5177, згідно з якими митне оформлення автомобілів повинно проводитися при наявності сертифікату „Євро 5”. Проте, ДФС це не враховано. Поцікавився процесом проведення митного контролю на митницях.

Демченка О.В., який запропонував направити офіційного листа із зазначеного питання для надання відповіді.

Вдовіну Г.В., яка зазначила, що на офіційному веб-порталі ДФС відсутня інформація про керівників структурних підрозділів Служби, а також оновлення інформації у графіку прийому громадян.

Олексієнка Д.В., який зазначив, що відсутність контактів керівників структурних підрозділів ДФС обумовлена змінами у структурі Служби.

Запропонував перейти до питання ознайомлення зі звітом про використання бюджетних коштів ДФС у 2015 році, надавши для цього слово заступнику начальника управління бухгалтерського обліку та звітності Департаменту фінансування, бухгалтерського обліку та звітності ДФС України Цигановій О.Г.

Циганову О.Г., яка прозвітувала про використання бюджетних коштів фіскальною службою, як головного розпорядника коштів, за 2015 рік. Поінформувала, що повна розгорнута інформація щомісячно оновлюється на веб-порталі ДФС і всі бажаючі можуть з нею ознайомитися. Повідомила, що Служба використовувала кошти за чотирма бюджетними програмами. Потреби фіскальної служби були забезпечені на 40,7 відс., що складає понад 4 млрд. грн., з яких 90,8 відс. використано на оплату праці працівників служби. Капітальні видатки взагалі не були передбачені.

Онищенко Л.А., яка звернулась з питанням щодо сум, використаних ДФС за ліцензійні програми, якими користується Служба.

Циганова О.Г., яка порадила звернутися із зазначеним питанням письмово для підготовки відповіді за участі Департаменту  інформаційних технологій.

Олексієнка Д.В., який запропонував взяти викладену інформацію до уваги та перейти до питання 2 Порядку денного засідання.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 93;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0.

 

Рішення прийнято.

З питання 2 Порядку денного

СЛУХАЛИ:

Олексієнка Д.В., який надав слово заступнику начальника Головного управління – начальнику організаційно-аналітичного забезпечення Головного управління внутрішньої безпеки ДФС України Мартинову С.В.

Мартинова С.В., який поінформував про заходи, що вживаються для запобігання корупції в органах фіскальної служби. Зазначив, що головним завданням підрозділу є виявлення та притягнення до відповідальності осіб за корупційні діяння та запобігання таких корупційних правопорушень. Поінформував, що з метою запобігання корупційним проявам Головним управлінням внутрішньої безпеки спільно с Науково-дослідним інститутом фінансового права розроблено Антикорупційну програму, затверджену наказом ДФС, основною метою якої є запровадження заходів з недопущення корупційних проявів у ДФС. Також поінформував про методичні рекомендації щодо вжиття заходів з недопущення проявів корупції у фіскальній службі.

 

Олексієнка Д.В., який надав слово голові Комітету з питань запобігання та протидії корупції, контрабанді та за питань діяльності органів фінансових розслідувань і податкової міліції Громадської ради Юровському Д.Б.

 

Юровського Д.Б., який поінформував про основні цілі і завдання діяльності Комітету та розповів про його роботу у 2015 році. Зокрема, про кількість надісланих листів до Уряду та органів виконавчої влади щодо надання інформації, а також на предмет ефективності їх діяльності. Зауважив, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996 зі змінами Громадська рада здійснює громадський контроль за врахуванням органом пропозицій та зауважень громадськості, забезпеченням ним прозорості та відкритості своєї діяльності, доступу до публічної інформації, яка знаходиться у його володінні, а також дотриманням ним нормативно-правових актів, спрямованих на запобігання та протидію корупції. Таких повноважень недостатньо для Комітету і запропонував вносити зміни до вказаної постанови. Також запропонував ввести практику проведення семінарів для працівників фіскальної служби та громадськості в регіонах з метою роз’яснення етики державного службовця та профілактики корупційних правопорушень, а також створити спільну комісію за участі громадськості та працівників Головного управління внутрішньої безпеки ДФС для здійснення:

оцінки корупційних ризиків за основними напрямами діяльності органів ДФС та підготовки пропозицій щодо їх зменшення (пункт 4.1.1 Антикорупційної програми ДФС);

аудиту діяльності ДФС незалежними зовнішніми експертами (двічі на рік) з наступним публікуванням результатів такого аудиту (пункт 4.2.10 Антикорупційної програми ДФС).

 

Олексієнка Д.В., який запросив громадськість ставити запитання представнику Головного управління внутрішньої безпеки.

Мяснова І.П., який звернувся щодо правових аспектів питання проходження працівниками ДФС відповідних перевірок на поліграфі.

Мартинова С.В., який повідомив, що відповідь на це питання буде підготовлено додатково у разі надходження відповідного запиту.

Михайленка Д.О., який звернувся з низкою питань до Мартинова С.В., зокрема, щодо заходів, передбачених Антикорупційною програмою ДФС, внутрішніх наказів у сфері протидії корупції, електронного декларування, журналу вхідних дзвінків та зустрічей керівництва.

Мартинова С.В., який повторно пояснив основні цілі та завдання Антикорупційної програми ДФС та наголосив, що керівники структурних підрозділів приділяють увагу не тільки виконанню своїх обов’язків, а й роботі, спрямованої на упередження корупційних факторів у підрозділах.

Насірова Р.М., який погодився, що законодавство України неоднозначне, тому окремі норми потребують уточнення. Зазначив, що некоректний акт перевірки це не корупційне діяння, а в першу чергу непрофесіоналізм аудитора та його керівника. За наявності таких фактів необхідно негайно повідомляти підрозділи, що здійснюють аудит або забезпечують діяльність у сфері боротьби з корупцією.

Вдовіну Г.В., яка поцікавилася, чи існує в Службі антикорупційний механізм, що є захисним чинником за умови низьких заробітних плат інспекторів та повної відсутності соціального пакету.

Насірова Р.М., який поінформував, що із зазначеного питання навіть консультувався з радником із Франції – колишнім керівником податкового відомства країни, який завірив, що має намір сприяти вирішенню питання підвищення заробітної плати працівникам фіскальної служби. Зауважив, що в інших країнах існують аналогічні ризики. Ризики здійснення корупційних діянь не зникнуть до тих пір, поки інспектор не матиме гідної зарплати. Зазначив, що питання підвищення зарплати досить складне і Служба сьогодні не має важелів впливу щодо його вирішення. Але відповідна робота з надання рекомендацій Уряду ведеться як з Мінфіном, так і з місією МВФ. Також поінформував, що ДФС планує завершити основну частину реформи фіскальної служби до липня цього року з урахуванням перегляду функцій.

Жукова О.В., яка запитала, чи вважається корупційними діями, якщо працівник Служби звертається з вимогою надмірного відрахування підприємством до бюджету грошей, проте не для себе особисто?

Насірова Р.М., який порадив інформувати фіскальну службу про кожний такий випадок.

Соколову Л.М., яка повідомила, що після відключення автоматичної системи реєстрації накладних значна кількість суб’єктів господарювання упродовж
10-15 днів не змогла приєднатися до системи. Уточнила дати відключення/ підключення платників за відповідний період та висловила побажання щодо необхідності здійснення аналізу таких фактів та притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у таких порушеннях.

Насірова Р.М., який запевнив, що зазначені факти буде перевірено та проаналізовано ДФС.

Олексієнка Д.В., який запропонував надати запит із зазначеного питання до Громадської ради з метою подальшого обговорення під час „круглого столу”.

Потапова Н.В., яка звернула увагу на необхідність здійснення загальносистемних заходів у службі, зокрема, зосередила увагу на проблемі повернення патентів платниками та відсутності заходів перевірки таких суб’єктів господарювання на районному рівні; повідомила про закриття інформаційних центрів, що унеможливлює отримання платниками необхідної інформації; внесла пропозицію перерозподілу персоналу служби, зокрема, збільшення кількості працівників структурних підрозділів з обслуговування малого бізнесу. Зауважила про готовність Громадської ради співпрацювати з органами ДФС з усіх можливих питань, вказала на необхідність запровадження діалогу з громадянським суспільством в усіх регіонах.

Насірова Р.М., який погодився з тим, що працювати над реформою треба разом, основні її напрями бажано завершити у першій половині року, а також оптимізувати функцій, що виконує ДФС. Запропонував підняти перед Мінфіном ці питання на засідання Громадської ради при Мінфіні, тому що функції, доведені вищими органами, фіскальна служба змінити сама не може. Наголосив, що зустрічі з громадськістю важливі і наші працівники завжди згодні зустрічатись та співпрацювати.

Дроговоз Ю.С., яка висловила побажання щодо ефективності зустрічей та змістовності письмових відповідей громадськості. Повідомила про відсутність відповідей від ДФС на деякі запити громадськості. Звернулася з проханням щодо сприяння у визначенні відповідальних осіб з керівництва ДФС, які будуть оперативно співпрацювати з громадськістю.

Насірова Р.М., який запропонував надати перелік тих звернень, що залишилися без відповіді ДФС. Зауважив, що буде здійснено аналіз по кожному зверненню та поінформовано громадськість.

Шевцова Т.С., яка повторно звернула увагу Голови ДФС на питання щодо розриву договорів на визнання електронних документів платників податків ДФС у односторонньому порядку та неможливості їх знову відновити протягом певного періоду, необхідності організації роботи робочої групи з удосконалення податкового законодавства, наголосила на важливості більш швидкого отримання інформації від ДФС.

Дроговоз Ю.С., яка звернула увагу на проблеми з реєстрацією податкових накладних.

Насірова Р.М., який запропонував надати список компаній, яким відмовлено у поновленні договорів на визнання електронних документів платників податків. Звернувся з проханням до голови Громадської ради щодо надання запиту ДФС із зазначеного питання для детального опрацювання, зокрема, проблеми виписки податкових накладних на прикладі конкретних великих платників: Водоканал (м.Ужгород) та Черкасиобленерго.

Чумака О.В., який озвучив проблеми малого та середнього бізнесу Харківщини, зокрема, вказав на непрозорість діяльності управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Харківській області та відсутність інформації щодо призначення керівників територіальних органів фіскальної служби, кадрового резерву. Зауважив на необхідність врегулювання питання співпраці регіонального органу ДФС з громадськістю.

Насірова Р.М., який запевнив, що під час чергового візиту до Харківщини зустрінеться з представниками малого та середнього бізнесу Харківської області. Надав доручення Департаменту кадрової політики та роботи з персоналом переглянути питання відкритості  процесу кадрових призначень.

Чумака О.В., який поінформував Голову про проблеми співпраці з управлінням внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Харківській області та окремої ситуації щодо вимагання хабара у фірми, яка легально розмитнює свої товари. 

Насірова Р.М., який запропонував у подальшому у разі виникнення подібних ситуацій, зв’язуватися з головою Громадської ради при ДФС, який буде контактним особою від громадськості в таких питаннях та надавати відповідну інформацію безпосередньо Головному управлінню внутрішньої безпеки ДФС.

Мартинова С.В., який повідомив, що такі питання приймає сервіс ДФС „Пульс” цілодобово та телефони територіальних підрозділів, в яких цілодобове йде чергування.

Логойду В.М., який нагадав, що від Громадської ради при ГУ ДФС у Закарпатській області надходила пропозиція до ДФС щодо відкриття одного казначейського рахунку для сплати податків і зборів і на неї надано відповідь, що це слушна пропозиція, але на сьогодні її практична реалізація неможлива. Запропонував провести експеримент в області чи розглянути можливість іншим чином реалізувати таку новацію.

Насірова Р.М., який підтвердив, що така ініціатива є слушною, але її реалізація потребує державної підтримки, фінансового та технічного забезпечення і відповідних змін чинного законодавства. Також запропонував провести спільну зустріч представників Громадської ради з представниками Державної казначейської служби та Міністерства фінансів для розгляду цього питання. Надав доручення надіслати відповідний лист до Міністерства фінансів та Державної казначейської служби, копію до Громадської ради.

Логойду В.М., який запитав, чому ДФС проти надання єдиного податку нотаріусам та аудиторам?

Насірова Р.М., який нагадав, що формує політику Мінфін, а ДФС її тільки реалізовує.

Федорука С.С., який звернувся з питанням по результатам надходжень по ЄСВ та до чого готуватись у 2016 році? Поінформував, що нагальним остається питання детінізації сплати податків та зарплати у «конвертах» і запропонував подальше зменшення навантаження на бізнес.

Насірова Р.М., який наголосив, що стабільність податкового законодавства дуже важлива як для ДФС, так і для громадськості та запропонував надавати свої пропозиції щодо внесення змін до нього до червня цього року з метою введення їх у дію з 2017 року та для готовності заздалегідь суб’єктів господарювання до таких змін. Поінформував, що ЄСВ за січень-лютий цього року на рівні п’ятипроцентного перевиконання, проте при падінні ставки у 2 рази надходження зросли на 25-30 процентів. Якби цю ставку було прийнято влітку того року, багато підприємств встигли би підготуватись до цього, тому практичні результати такої реформи треба очікувати пізніше. Щодо РРО, то це питання є в основному технічним і буде вирішуватись протягом 2-3 місяців з метою імплементації законодавчих ініціатив в наступному році. Поінформував громадськість, що питання подальшого зменшення податків вирішується не ДФС, а Мінфіном.

Пероганіча Ю.Й., який звернувся із проблемою продажу в країні техніки, яка завозиться не офіційно до країни, та питанням, як планує це вирішувати ДФС?

Насірова Р.М., який зазначив, що такі питання потрібно вирішувати технічними засобами та вносити зміни до чинного законодавства.

Синицю Г.М., який поцікавився позицією ДФС щодо скасування авансової сплати акцизного податку для виробників тютюнових виробів та зауважив, що діючий порядок сплати податку не узгоджується з окремими положеннями Податкового кодексу України, не відповідає вимогам європейського законодавства та є обтяжливим для бізнесу. Наголосив, що у країнах ЄС така практика відсутня і Україна має вносити відповідні зміни до податкового законодавства, які б передбачали сплату акцизного податку після фактичної реалізації тютюнових виробів упродовж 10 днів після подання Декларації акцизного податку.

Насірова Р.М., який наголосив, що на сьогодні проводиться робота з розробки електронної акцизної марки. Наступним кроком буде введення контролю за обсягом реалізації оптової та роздрібної продукції, після чого планується внести зміни щодо сплати податку після декларування. Зазначив, що у цілому така пропозиція тютюнової галузі ДФС підтримується.

Олексієнка Д.В., який запропонував взяти до уваги зазначену вище інформацію, з урахуванням пропозицій Комітету з питань запобігання та протидії корупції, контрабанді та за питань діяльності органів фінансових розслідувань і податкової міліції.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 93;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0.

 

Рішення прийнято.

З питання 3 Порядку денного

СЛУХАЛИ:

Олексієнка Д.В., який представив Звіт про роботу Громадської ради за 2015 рік та поставив на голосування питання щодо затвердження звіту.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 92;

„проти” – 1;

„утрималися” – 0.

 

Рішення прийнято.

З питання 4 Порядку денного

СЛУХАЛИ:

Олексієнка Д.В., який запропонував членам Громадської ради затвердити План роботи Громадської ради на 2016 рік, який було опрацьовано членами Громадської ради заздалегідь, а також за пропозицією від Комітету з митної справи додати до нього пункт проведення ІІ Всеукраїнського митного форуму (відповідальна Вдовіна Г.В.). Поставив на голосування затвердження Плану роботи Громадської ради на 2016 рік зі змінами.

Трусова С.І., який запропонував не приймати План роботи на 2016 рік, оскільки у звіті Громадської ради за 2015 рік немає аналізу виконання по конкретних пунктах плану на 2015 рік.

Благодира О.С., який підтримав пропозицію щодо прийняття Плану роботи Громадської ради на 2016 рік з врахуванням пропозицій, що надійшли.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 92;

„проти” – 1;

„утрималися” – 0.

 

Рішення прийнято.

З питання 5 Порядку денного

СЛУХАЛИ:

Олексієнка Д.В., який надав слово представникам комітетів.

ВИСТУПИЛИ:

Шевцова Т.С., яка поінформувала при прийняте рішення Комітету по скликанню робочої групи з доопрацювання норм Податкового кодексу у частині внесення технічних правок (на базі законопроекту № 3422).

Благодир О.С., який звернув увагу на необхідність реалізації заходів Антикорупційної програми ДФС за участі громадськості та запросив до співпраці всіх членів Громадської ради.

Олексієнко Д.В., який озвучив питання Комітету з питань митної справи. Зокрема, делегування членів Комітету до робочої групи при профільному комітеті Верховної Ради України з доопрацювання законопроекту „Про національну митну службу”. Також звернув увагу, що потребує підтримки Громадської ради проведення ІІ Митного форуму, організацію якого займатиметься Вдовіна Г.В.

Поставив на голосування питання затвердження зазначених вище рішень комітетів Громадської ради.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 93;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0.

Рішення прийнято.

З питання 6 Порядку денного

СЛУХАЛИ:

Олексієнка Д.В., який повідомив, що до Громадської ради надійшло три заяви про заміну представників інститутів громадянського суспільства, а саме замінити: представника Асоціації „Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України” Безщасного Михайла Олександровича – на
Косянчука Леоніда Васильовича, представника громадської організації „Всеукраїнський бухгалтерський клуб” Ткачову Ельвіру Володимирівну – на Наумова Сергія Михайловича, представника Асоціації роботодавців торгівлі та комерційної сфери економіки України Морозюк Ірину Володимирівну – на Дроздова Олександра Олександровича. Виніс на голосування зазначене питання.

ГОЛОСУВАЛИ:

„за” – 93;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0.

Рішення прийнято.

З питання 7 Порядку денного

СЛУХАЛИ:

Олексієнка Д.В., який повідомив, що питання, які планувалося розглянути у різному вже було обговорено під час засідання, тому запропонував підбити підсумки та оголосив про закриття засідання.

 

Голова                                                Д.В. Олексієнко

 

Секретар                                            В.П. Косарчук