Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

ПРОТОКОЛ №2 засідання Громадської ради при Державній фіскальній службі України

29.12.2016

Дата та час проведення: 15 грудня 2016 року, 11 год. 00 хв. 

Місце проведення: Конгрес-хол ДФС (м. Київ, Львівська площа, 8)

 

Присутні від ДФС

Пригаровський В.М. – директор Департаменту організації роботи Служби;

Романов І.Л. – директор Інформаційно-довідкового департаменту ДФС;

Калєніченко Н.Г. – директор Департаменту обслуговування платників;

Лишенко О.Г. – директор Департаменту податків і зборів з юридичних осіб;

Дроняк П.Т. – директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб;

Сафонов Є.Г. – в.о. директора Департаменту організації митного контролю;

Сторожчук В.М. – в.о. директора Департаменту адміністрування митних платежів;

Сівірін О.М. – заступник директора Департаменту боротьби з митними правопорушеннями – начальник відділу взаємної адміністративної допомоги;

Доманський О.В. – заступник директора Департаменту – начальник управління координації роботи з вдосконалення податкової системи Департаменту методологічної  та нормотворчої роботи;

Школьна Л.Й. – заступник директора Департаменту – начальник управління інтеграції обліково-звітних систем Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем; 

Мішин М.О. – начальник відділу перевірок трансфертного ціноутворення управління планових перевірок Департаменту аудиту;

Лук’янов Д.О. – директор Департаменту інформаційних технологій;

Демченко Л.Д. – начальник ГУ ДФС у м. Києві;

Веселова Н.В. – начальник управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби;

Донцова Л.І. – начальник відділу комунікацій управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби;

Романюта А.Ф. – головний державний інспектор відділу комунікацій управління інформаційної політики Департаменту організації роботи Служби

 

присутні (зареєструвались) від інститутів громадянського суспільства (далі – ІГС):

71 член Громадської ради, з яких 16 – за довіреністю (список додається)

 

Модератор: Олексієнко Д.В. – голова Громадської ради при Державній фіскальній службі України

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Інформація щодо напрацювань Робочої групи з питань реформування митної справи.

2. Інформація щодо функціонування сервісу «Пульс» та аналізу звернень з питань митної справи, які надійшли на його адресу протягом 2016 року.

3. Інформація щодо внесення змін до податкового законодавства у 2017 році та розгляд проблемних питань застосування чинного законодавства, а саме:

3.1. новели податкового законодавства у 2017 році;

3.2. облік та ведення особових карток з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (житлова та нежитлова нерухомість);

3.3. удосконалення механізму звірки особових рахунків платників податків в сервісі «Електронний кабінет платника».

4. Різне.

 

Кворум є.

 

СЛУХАЛИ: 

Олексієнка Д.В., який привітав присутніх, повідомив, що на початок засідання зареєструвались 56 членів Громадської ради (кворум є, реєстрація продовжується), відкрив засідання та поставив на голосування проект Порядку денного.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

„за” – 56;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

Затвердити Порядок денний засідання.

 

З питання 1 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

Вдовіну Г.В., яка зазначила, що в Митному комітеті Громадської ради на даний час немає офіційної інформації щодо подальшого реформування митної справи. Митним комітетом Громадської ради при ДФС направлено  лист ДФС з проханням надати матеріали щодо напрацювань Робочої групи з реформування митної справи під керівництвом в.о. заступника Голови ДФС Продана М.В. або інші матеріали щодо реформування митної справи, які можна було б використовувати як офіційні. Враховуючи відсутність на цьому засіданні в.о. заступника Голови ДФС Продана М.В. через перебування на лікарняному, запропонувала розглянути це питання на наступному засіданні Громадської ради та запросити на нього представників Міністерства фінансів України.

 

ВИСТУПИЛИ: 

Олексієнко Д.В., який запропонував взяти інформацію до відома.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

„за” – 71;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

Взяти інформацію до відома.

 

З питання 2 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

Вдовіну Г.В., яка повідомила, що від імені Митного комітету Громадської ради на адресу ДФС України було надіслано лист з проханням надати інформацію щодо роботи сервісу «Пульс» за митним напрямом. На цей лист було отримано відповідь, яку буде направлено до відома всім членам Громадської ради.

Романова І.Л., який надав інформацію щодо функціонування сервісу «Пульс» та аналізу звернень з питань митної справи, які надійшли на його адресу протягом 2016 року.

Зокрема за 11 місяців 2016 року на сервіс «Пульс» надійшло 3654 звернень від фізичних і юридичних осіб, що на 4657 звернень менше ніж минулого року. З проблемними питаннями, що стосуються митного адміністрування, загалом звернулись 648 платників; найбільше питань було  щодо затримки митного оформлення та черг на митних постах і пунктах пропуску.

Для удосконалення роботи «Пульсу» з 8 листопада 2016 року запроваджено Порядок опрацювання інформації, яка надходить на антикорупційний сервіс «Пульс», який затверджено наказом ДФС № 916. Відповідно до зазначеного Порядку «Пульс», як і раніше приймає звернення від суб’єктів господарювання та громадян за податковою та митною тематикою, але тематика таких звернень чітко визначена, однак обмеження актуальних для суб’єктів господарювання та громадян тематик при зверненні на антикорупційний сервіс «Пульс» не відбулось. Жодне із звернень платників не залишились поза увагою Контакт-центру або «Пульсу» – за вказаний період Контакт-центром надано 4304 консультацій з питань митної справи, що також сприяє оперативному вирішенню проблем заявників.

Зазначив, що на засіданні Митного комітету Громадської ради, що відбулось 14.12.2016, було прийнято рішення, що якщо буде погодження профільних департаментів, окремі тематичні напрями роботи «Пульсу» можуть будуть повернуті, зокрема щодо процедури митного оформлення. Буде зроблено відповідній аналіз та прийнято остаточне рішення. Подякував членам Митного комітету Громадської ради за те, що робота «Пульсу» була оцінена як позитивна.

 

ВИСТУПИЛИ: 

Агарков І.Ю., який запропонував присутнім представникам профільних департаментів надати їх бачення щодо можливості розширення функціоналу сервісу «Пульс» за митним напрямом, зокрема щодо звернень про дії чи бездіяльність службових осіб.

Сафонов Є.Г., який зазначив, що визначене питання є актуальним та повідомив про велику завантаженість підрозділу стосовно розгляду запитів щодо фактів перетину автомобілів через пункти пропуску на митному кордоні.

Сторожчук В.М. повідомив що протягом 2016 року Департаментом адміністрування митних платежів розглянуто 10 звернень, які надійшли на сервіс «Пульс», та зазначив про значне навантаження працівників.

Сівірін О.М., який зазначив що його департамент з урахуванням зауважень Романова І.Л. підтримує розширення функціоналу сервісу «Пульс».

Дроговоз Ю.С., яка повідомила про необхідність більш оперативного надання термінових консультацій, підвищення їх якості та зменшення часу при наданні відповідей на звернення.

Романов І.Л. зазначив, що значна кількість платників користується електронним сервісом ДФС «ЗІР».

Луговець В.А. поінформував про практику, що склалась в сегменті  митного оформлення, офіційних звернень та якості видачі консультацій, які надходять у відповідь.

Олексієнко Д.В., який поставив на голосування пропозицію стосовно посилення функціоналу сервісу «Пульс» за митним напрямом, зокрема щодо звернень про дії чи бездіяльність службових осіб.

 

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

„за” – 71;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

Надати ДФС України пропозиції стосовно розширення функціоналу сервісу «Пульс» за митним напрямом, зокрема щодо звернень про дії чи бездіяльність службових осіб.

 

З питання 3 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

Шевцову Т.С., яка поінформувала про питання, що розглядалися Податковим комітетом Громадської ради, а саме:

поточного та перспективного оподаткування;

створення в Податковому комітеті Громадської ради при ДФС робочої групи з метою узагальнення питань, що виникатимуть у зв’язку з впровадженням механізму автоматичного блокування податкових накладних в системі електронного адміністрування (робоча група у складі
Дроговоз Ю.С., Богданової О.С., Потопальскої Т.В., завдання – розробка механізмів упередження помилок та невідповідностей системи, участь в напрацюванні критеріїв ризиковості тощо);

зміни до форми 20-ОПП в частині об’єктів оподаткування податком на нерухомість (пооб’єктне зазначення), питання суттєвого ускладнення звіту на етапі внесення можливих змін вже вирішено у профільному Комітеті Верховної Ради України та Мінфіні;

необхідність відкликання листів ДФС України від 27.05.2016
№ 11679/6/99-95-42-01-15 та від 28.10.2016 № 23461/6/99-99-15-03-02-15, які стосуються оподаткування операцій з вибуття основних засобів за самостійним рішенням платника податку;

можливість отримання платниками податків актів звірок розрахунків в сервісі «Електронний кабінет платника» (механізм їх отримання);

механізм проведення заліку податків та неможливості його застосування на практиці (зарахування по переплатам), щодо неприпустимості практики, що розповсюджується на даний час щодо обмеження терміном позовної давності зарахування передплат за податками (прибуток, авансові платежі з податку на дивіденди);

актуальні питання трансфертного ціноутворення та створення в Податковому комітеті Громадської ради при ДФС робочої групи, яку очолила Жукова О.В.;

щодо певної неузгодженості дій структурних підрозділів ДФС при наданні податкових консультацій, зокрема, з найактуальніших питань трансфертного ціноутворення щодо врахування кредит-дебет нот в розрахунку ТЦУ; запропонувала ініціювати створення спільної робочої групи з представників Податкового комітету Громадської ради при ДФС та ДФС.

 

ВИСТУПИЛИ: 

Демченко Л.Д., яка повідомила про практичні аспекти адміністрування податку на додану вартість у м. Києві та пілотні проекти ГУ ДФС у м. Києві, а також критерії ризику суб’єктів господарювання при блокуванні податкових накладних.

Голубка Я.В., який звернув увагу присутніх на необхідність боротьби з проявами недобросовісності у платників податків.

Дроговоз Ю.С., яка повідомила про механізм блокування податкових накладних, роботу автоматичної системи, яка могла б блокувати податкові накладні, та критерії для блокування податкових накладних.

Жукова О.В., яка повідомила актуальні питання стосовно трансфертного ціноутворення, та відповідних змін, які передбачені законопроектом № 5368.

Мішин М.О., який зазначив, що при ДФС працює робоча група з питань трансфертного ціноутворення щодо спірних питань, на якій напрацьовується єдина позиція щодо внесення змін до Митної декларації, що має передбачати коригування вартості за ТЦУ.

Шевцова Т.С. запропонувала залучити до роботи цієї робочої групи представників Громадської ради.

Берестенко В.В., який звернув увагу присутніх на доцільність розширення спектру статистичних даних за митним напрямом, покращення аналітичної роботи. Повідомив інформацію щодо доручення в.о. директора департаменту боротьби з митними правопорушеннями, яким зобов’язано керівника Одеської митниці проводити зважування, догляди та передогляди вантажів, які слідують до Республіки Молдова, а також щодо конкурсу на керівника Одеської митниці.

Пригаровський В.М. повідомив, що конкурс на керівника Одеської митниці має бути об’явлений на початку 2017 року відповідно до рішення Голови ДФС України.

Школьна Л.Й., яка надала інформацію щодо звірки платників податків з бюджетом, довідок про відсутність заборгованості перед бюджетом, щодо оскаржуваних сум.

Калєніченко Н.Г. повідомила, що довідка про відсутність заборгованості перед бюджетом в сервісі «Електронний кабінет платника» вже реалізована: платник, який має електронний цифровий підпис, може замовити таку довідку та отримати її. Проблема виникає тільки тоді, коли тендерні комітети вимагають довідку в паперовому вигляді. Зауважила, що внесення змін до законодавства з зазначеного питання відноситься до компетенції Мінекономрозвитку.

Дроговоз Ю.С., яка повідомила, що отримання актів звірки розрахунків з бюджетом платників податків в сервісі «Електронний кабінет платника» почався з 1 січня 2016 року, тобто є обмеження в періоді.

Берестенко В.В., який повідомив інформацію стосовно практики митного оформлення, яка має місце на Одеській митниці.

Шевцова Т.С., яка запропонувала затвердити прийняті Податковим комітетом Громадської ради рішення, а саме:

щодо відкликання листів ДФС стосовно ліквідації основних засобів та обкладання податком на додану вартість;

врегулювання питання в рамках робочої групи щодо трансфертного ціноутворення та пов’язаних питань щодо митної декларації;

щодо ініціатив, які подані до профільного комітету Верховної Ради стосовно форми 20-ОПП, податку на ренту на воду, оподаткування страхових компаній;

стосовно запиту інформації щодо переплат по розрахунках з бюджетом станом на 01.12.2016,

щодо створення робочих груп для вирішення питань оподаткування ПДВ та трансфертного ціноутворення.

Олексієнка Д.В., який поставив на голосування пропозицію Шевцової Т.С.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

„за” – 70;

„проти” – 0;

„утрималися” –1

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

Затвердити підготовлені Податковим комітетом Громадської ради при ДФС рішення, озвучені Шевцовою Т.С.

 

З питання 4 Порядку денного

 

СЛУХАЛИ: 

Резніка А.Б., який поінформував присутніх з питання податкових перевірок на підставі проведення досліджень баз даних та запропонував звернутись до ДФС України з приводу надання роз’яснення чим передбачено складання таких досліджень.

Олексієнка Д.В., який поставив пропозицію Резніка А.Б. на голосування.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

„за” – 71;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

Доручити Резніку А.Б. підготувати звернення до ДФС України для надання роз’яснення з зазначеного питання.

 

СЛУХАЛИ: 

Андрєєва О.Л., який запропонував підтримати звернення до Кабінету Міністрів України та Міністерства фінансів України щодо застосування норм чинного законодавства у питаннях віднесення товарів лакофарбової та хімічної промисловості до групи підакцизних товарів.

Олексієнка Д.В., який поставив пропозицію Андрєєва О.Л. на голосування та запропонував делегувати Бричка О.С. до Харківської області для практичного опрацювання зазначеного питання.

 

ГОЛОСУВАЛИ: 

„за” – 71;

„проти” – 0;

„утрималися” – 0

 

Рішення прийнято.

 

ВИРІШИЛИ: 

Підтримати звернення до Кабінету Міністрів України та Міністерства фінансів України щодо застосування норм чинного законодавства у питаннях віднесення товарів лакофарбової та хімічної промисловості до групи підакцизних товарів. Делегувати Бричка О.С. до Харківської області для практичного опрацювання зазначеного питання.

 

СЛУХАЛИ: 

Дроговоз Ю.С., яка доповіла інформацію щодо змін до положення про Громадську раду при ДФС.  

 

Олексієнка Д.В., який підбив підсумки та закрив засідання.

 

 

 

Голова                                     Д.В. Олексієнко

 

 

Секретар                                      В.П. Косарчук