Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи підтримуєте Ви запровадження об’єднаної звітності з ПДФО та ЄСВ?

Завдання і функції

Основні завдання Департаменту організації митного контролю ДФС:

1. організація митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України;

2. удосконалення порядків виконання митних формальностей щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України;

3. розробка пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері державної митної справи, впровадження спрощених митних процедур відповідно до законодавства;

4. сприяння створенню відповідних умов для полегшення торгівлі, сприяння транзиту, збільшенню товарообігу та пасажиропотоку через митний кордон України;

5. координація роботи митниць із забезпечення повноти та своєчасності виконання митних формальностей, контролю за дотриманням встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення окремих видів товарів через митний кордон України, застосування системи управління ризиками, з інших питань здійснення митної справи.

 

Департамент організації митного контролю ДФС відповідно до покладених на нього завдань виконує такі функції:

1) організація митного контролю в пунктах пропуску через державний кордон України:

організація контролю за додержанням технологічних схем здійснення митного контролю товарів та транспортних засобів в пунктах пропуску для автомобільного, водного, залізничного та повітряного сполучення;

виконання завдань з організації, удосконалення, аналізу технологічних схем та порядків переміщення товарів автомобільним, залізничним, повітряним і водним видами транспорту;

участь у організації обміну інформацією між Укрзалізницею, Державіаадміністрацією, Адміністрацією морських портів України, Адміністрацією державної прикордонної служби, перевізниками щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення;

забезпечення контролю за ситуацією в пунктах пропуску для автомобільного сполучення

організація здійснення спільно з митними органами іноземних держав контролю в пунктах пропуску через державний кордон України відповідно до укладених Україною міжнародних договорів;

участь у впровадженні Системи інтегрованого управління кордонами;

взаємодія з міжнародними організаціями, установами та структурами, в частині організації митного контролю в пунктах пропуску;

впровадження систем раннього попередження виникнення надзвичайних ситуацій у пунктах пропуску для автомобільного сполучення;

впровадження сучасних засобів та методів під час пропуску через митний кордон України товарів і транспортних засобів;

аналіз і контроль з використанням електронних баз даних порядку проведення митних процедур та виконання митних формальностей під час пропуску через митний кордон України товарів і транспортних засобів;

організація та взаємодія з Адміністрацією Державної прикордонної служби України, адміністраціями морських та авіаційних портів України, Укрзалізницею з питань організації пропуску громадян, товарів і транспортних засобів через державний кордон України;

впровадження та організація контролю за дотриманням часових нормативів здійснення митних процедур у пунктах пропуску;

2) впровадження спрощених митних процедур відповідно до законодавства та сприяння створенню відповідних умов для полегшення торгівлі, сприяння транзиту, збільшенню товарообігу та пасажиропотоку через митний кордон України:

участь у заходах щодо виконання митницями в пунктах пропуску функцій відповідно до Закону України „Про автомобільний транспорт”;

взаємодія з митними органами інших країн, направлена на спрощення переміщення товарів через митний кордон України та сприяння міжнародній торгівлі;

уніфікація з суміжними державами переліків пунктів пропуску через державний кордон України, через які здійснюється переміщення окремих категорій товарів, з метою сприяння міжнародній торгівлі та поліпшення привабливості України як транзитної держави;

участь у роботі колегіальних міжвідомчих органів (робочих груп, комісій тощо);

розгляд документів суб’єктів господарювання на отримання дозволу на здійснення господарської діяльності у пунктах пропуску через державний кордон України та підготовка відповідних рішень;

впровадження в Україні системи спрощених митних процедур відповідно до Міжнародної Конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур;

аналіз положень міжнародних договорів з питань митної справи та вивчення досвіду діяльності митних служб зарубіжних країн з питань застосування спрощених процедур декларування підприємствами, альтернативних поданню митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа;

організація та координація роботи митниць щодо створення зон митного контролю:

- на території митних складів, складів тимчасового зберігання, магазинів безмитної торгівлі;

- на території пунктів пропуску через державний кордон України;

- в інших місцях, визначених відповідно до Митного кодексу України;

3) організація контролю за дотриманням громадянами установленого законодавством порядку переміщення товарів, транспортних засобів особистого користування через митний кордон України:

організація контролю за дотриманням умов та порядку пропуску товарів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов'язаних зі здійсненням підприємницької діяльності;

удосконалення систем митного контролю товарів, транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України громадянами;

спрощення процедур декларування товарів, що переміщуються громадянами через митний кордон України, їх митного оформлення;

забезпечення контролю за застосуванням пільг зі сплати митних платежів при ввезенні громадянами товарів на митну територію України;

організація контролю за дотриманням умов вивезення, тимчасового вивезення (пересилання) громадянами товарів за межі митної території України;

організація контролю за дотриманням громадянами обмежень щодо ввезення, вивезення (пересилання) окремих товарів;

визначення порядку митного оформлення товарів, транспортних засобів, що ввозяться громадянами з метою вільного обігу;

організація контролю за дотриманням умов тимчасового ввезення та ввезення з метою транзиту товарів на митну територію України громадянами;

організація контролю за тимчасовим ввезенням та ввезеннями з метою транзиту транспортних засобів особистого користування на митну територію України;

використання відповідних комп’ютерних мереж і баз даних під час здійснення контролю за переміщенням через митний кордон України товарів громадянами;

4) організація застосування та контролю за процедурами використання гарантій забезпечення сплати митних платежів:

координація діяльності митниць з питань удосконалення:

- форм митного контролю при переміщенні товарів, що перебувають під митним контролем, митною територією України;

- забезпечення заходів гарантування, належної ідентифікації при доставці товарів у митниці призначення;

забезпечення контролю за виконанням генеральної Угоди з МСАТ та АсМАП України;

підготовка нормативно-правових актів, роз’яснень та інших матеріалів, спрямованих на забезпечення належного функціонування Конвенції МДП в Україні;

підготовка матеріалів щодо застосування передбаченої Конвенцією МДП санкції до перевізників;

здійснення допуску перевізників – резидентів до перевезень на умовах Конвенції МДП;

організація та координація роботи митниць з питань допуску дорожніх транспортних засобів та контейнерів до перевезення товарів під митними печатками і пломбами;

запровадження, супроводження та поширення інструментів системи МДП (TIR-ЕPD, TIR+, еTIR, іCarnet) при переміщенні товарів митною територією України на умовах Конвенції МДП;

участь у міжнародних заходах, пов’язаних із застосуванням Конвенції МДП на митній території України;

супроводження та контроль за здійсненням обміну інформацією з міжнародними організаціями МСАТ та робочими органами ЄЕК ООН;

організація контролю за процедурою визнання митницями документів, зазначених у пункті 2 статті 10 Додатка А до Конвенції про тимчасове ввезення, доказами;

взаємодія з Торгово-промисловою палатою України, уповноваженою виступати гарантуючою організацією, щодо виконання вимог із сплати податків за книжкою А.Т.А., а також з питань контролю за обігом книжок (карнетів) А.Т.А.;

аналіз бази даних ЄАІС ДФС щодо недоставлення товарів до митниць призначення, з яких митницями не стягнуто до державного бюджету належних податків;

організація та координація роботи митниць із забезпечення стягнення законодавчо передбачених митних платежів з порушників або гарантів;

аналіз бази даних ЄАІС ДФС щодо недоставлення товарів до митниць призначення та/або при встановленні факту порушення вимог і умов транзиту товарів;

організація контролю із забезпечення стягнення законодавчо передбачених податків з порушників або гарантів у випадках недоставки товарів до митниць призначення та/або при встановленні факту порушення вимог і умов транзиту товарів;

5) забезпечення застосування митних режимів, здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, поміщених у відповідні митні режими:

визначення порядку заповнення митних декларацій та класифікаторів, які використовуються при їх заповненні;

упровадження та ведення відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій;

визначення алгоритмів логічного контролю правильності заповнення граф митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа;

організація контролю правильності заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа;

організація роботи митниць та декларантів з питання внесення змін до митних декларацій, зокрема, шляхом оформлення аркуша коригування, та визнання митних декларацій недійсними;

організація роботи митниць і декларантів з процедур застосування попередньої, тимчасової, періодичної та додаткової митних декларації;

організація контролю за дотриманням порядку застосування митних декларацій, що використовуються при декларуванні товарів, які переміщуються через митний кордон України підприємствами;

участь у взаємодії з органами державної влади у частині використання відомостей, зазначених у митних деклараціях;

визначення порядків застосування митних формальностей при переміщенні через митний кордон України товарів трубопровідним транспортом та лініями електропередачі;

організація, координація та контроль діяльності митниць щодо здійснення митного контролю та оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України трубопровідним транспортом та лініями електропередачі;

визначення порядку митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України із застосуванням книжки А.Т.А.;

організація та контроль за діяльністю митниць щодо здійснення митного контролю та оформлення товарів із використанням книжок А.Т.А.;

узагальнення та аналіз інформації щодо переміщення через митний кордон України товарів із використанням книжок А.Т.А.;

організація здійснення митницями контролю за дотриманням підприємствами вимог митних режимів;

моніторинг виконання митницями відповідних заходів контролю щодо товарів, поміщених у митні режими реімпорту, реекспорту, транзиту, тимчасового ввезення, тимчасового вивезення, митного складу, вільної митної зони, безмитної торгівлі, переробки на митній території, переробки за межами митної території, знищення або руйнування, відмови на користь держави;

участь у забезпеченні реалізації міжнародних договорів з питань застосування митних режимів;

збір, обробка та систематизація інформації про вдосконалення правил застосування митних режимів, підготовка пропозицій щодо вдосконалення відповідних нормативно-правових актів;

надання роз’яснень суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності та митним органам з питань застосування митних режимів;

здійснення заходів щодо підвищення ефективності процедур митного контролю та оформлення товарів;

організація та координація роботи митниць із забезпечення повноти та своєчасності виконання митних формальностей та дотримання часових нормативів при митному оформленні товарів у відповідний митний режим;

підготовка та надання пропозицій розробникам програмного забезпечення щодо вдосконалення процедури та порядку здійснення митного оформлення товарів;

визначення форм та порядку прийняття (перегляд) рішень з питання надання дозволу на поміщення товарів в окремі митні режими;

розгляд та аналіз заяв і скарг суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності на дії працівників митниць при виконанні митних процедур під час здійснення митного оформлення товарів, прийняття митницями рішень про відмову в митному оформленні;

підготовка пропозицій щодо вдосконалення нормативно-правових актів та участь у розробці методичних рекомендацій з питань поміщення товарів у відповідні митні режими та порядку виконання митних формальностей;

визначення порядку виконання митних формальностей щодо товарів, що переміщуються через митний кордон України підприємствами
та декларуються за митними деклараціями, у тому числі електронними, на бланку єдиного адміністративного документа;

6) вжиття заходів до захисту прав інтелектуальної власності у процесі зовнішньоекономічної діяльності, недопущення переміщення через митний кордон України контрафактних товарів:

установлення процедур митного контролю та митного оформлення товарів, що містять об’єкти права інтелектуальної власності (далі – ПІВ) та переміщуються через митний кордон України;

координація діяльності митниць із запобігання переміщенню через митний кордон України контрафактних товарів, що можуть містити об’єкти ПІВ, які охороняються законодавством України;

розгляд заяв про сприяння захисту майнових ПІВ;

перевірка поданих відомостей з використанням міжнародних та національних відкритих баз даних об’єктів ПІВ щодо обсягу правової охорони окремих об’єктів ПІВ;

оприлюднення переліку об’єктів ПІВ, включених до митного реєстру;

забезпечення проведення консультацій з правовласниками, їх об’єднаннями та асоціаціями (на вимогу) з метою протидії порушенням ПІВ при переміщенні товарів через митний кордон;

залучення правовласників до проведення просвітницької діяльності у митницях, зокрема, семінарів з ідентифікації оригінальної та контрафактної продукції;

забезпечення міжвідомчої взаємодії з питань захисту ПІВ;

ведення митного реєстру ПІВ;

7) аналіз та здійснення управління ризиками з метою визначення форм та обсягів митного контролю:

організація спільно із структурними підрозділами ДФС та її територіальними органами впровадження системи управління ризиками з метою визначення форм та обсягів митного контролю;

розробка вимог та координація побудови автоматизованих систем аналізу та управління ризиками під час митного контролю та оформлення;

координація застосування системи управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю;

розробка та/або підготовка пропозицій щодо проектів нормативно-правових актів та розпорядчих документів з питань аналізу та управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю, підготовка пропозицій у межах компетенції щодо вдосконалення нормативно-правової бази з питань державної митної справи, експертиза у межах компетенції проектів таких актів;

розгляд пропозицій структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів з питань застосування системи управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю;

підготовка на основі аналізу ризиків та пропозицій, наданих структурними підрозділами ДФС та її територіальними органами, узагальнених пропозицій щодо пріоритетних напрямів розробки та реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю (формування реєстру ризиків);

внесення пропозицій щодо удосконалення державної митної справи, запровадження міжнародного досвіду з питань управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю;

здійснення у межах компетенції аналізу та оцінки ризиків, аналізу причин та умов, що призвели до виникнення ризику, з метою розробки профілів ризику та інших заходів (інструментів) з управління ризиками;

збір, накопичення, систематизація та аналіз інформації
щодо здійснених зовнішньоекономічних операцій, учасників зовнішньоекономічної діяльності, результатів митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів з метою розробки профілів ризику та інших заходів (інструментів) з управління ризиками;

на підставі аналізу ризиків та пропозицій, наданих структурними підрозділами ДФС та її територіальними органами, формування профілів ризику та розробка в межах компетенції інших заходів (інструментів) з управління ризиками;

розгляд у межах компетенції пропозицій структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів щодо розробки профілів ризику та інших заходів (інструментів) з управління ризиками;

розгляд та, у разі доцільності, погодження розроблених структурними підрозділами ДФС та її територіальними органами заходів (інструментів) з управління ризиками;

аналіз інформації про результати застосування митницями профілів ризику та інших заходів (інструментів) з управління ризиками, визначення їх ефективності, підготовка у межах компетенції змін до профілів ризику та інших заходів (інструментів) з управління ризиками, розроблених самостійно, та ініціювання внесення змін до заходів (інструментів) з управління ризиками, розроблених структурними підрозділами ДФС та її територіальними органами;

збір, систематизація та аналіз інформації про стан і результати застосування системи управління ризиками під час митного контролю;

контроль за діяльністю митниць з питань управління ризиками, у тому числі участь у моніторингу виконання митних формальностей за результатами застосування системи управління ризиками. Координація такої роботи органів ДФС та їх структурних підрозділів у межах компетенції;

організація діяльності щодо формування звітності за напрямом управління ризиками, обробка та узагальнення інформації, яка надається митницями ДФС відповідно до встановлених ДФС форм звітності за напрямом управління ризиками, контроль за наданням митницями ДФС звітності за напрямом управління ризиками;

інформаційно-аналітичне забезпечення та організація роботи Експертної комісії із застосування системи управління ризиками для розгляду питань про застосування, внесення змін та припинення дії профілів ризику, а також розгляду інших питань, віднесених до компетенції Експертної комісії із застосування системи управління ризиками;

внесення інформації про профілі ризику/доповнення до профілів ризику до автоматизованих систем, що застосовуються ДФС для автоматизованої оцінки ризиків (в т.ч. в рамках автоматизованої системи аналізу та управління ризиками), коли це технічно можливо;

надання митницям ДФС (структурним підрозділам митниць ДФС, які беруть участь у митному контролі) доручень з питань управління ризиками;

8) організація контролю за доставкою товарів, які перебувають під митним контролем, до Митниць призначення:

організація та координація роботи митниць щодо забезпечення контролю за переміщенням товарів митною територією України;

аналіз бази даних ЄАІС ДФС щодо забезпечення контролю за переміщенням товарів;

взаємодія з митницями з питань контролю за переміщенням товарів;

опрацювання питань щодо використання інформаційно-технічних ресурсів і баз даних під час здійснення контролю за переміщенням товарів, застосування заходів гарантування доставки товарів при контролі за діяльністю перевізників;

ведення переліку місць доставки;

9) організація контролю за дотриманням правил переміщення валютних цінностей через митний кордон України:

забезпечення дотримання порядку митного контролю валютних цінностей, що переміщуються через митний кордон України громадянами;

удосконалення процедури декларування валютних цінностей, що переміщуються громадянами через митний кордон України, їх митного контролю;

10) організація здійснення санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного контролю щодо товарів, що переміщуються через митний кордон України, а також контролю за переміщенням культурних цінностей у формі попереднього документального контролю в пунктах пропуску через державний кордон України:

організація роботи митниць під час здійснення попереднього документального контролю в пунктах пропуску через державний кордон України;

взаємодія з державними органами, що здійснюють контроль під час переміщення товарів через митний кордон України, при здійсненні митницями попереднього документального контролю;

моніторинг проведення митницями попереднього документального контролю та вжиття заходів для поліпшення ефективності його результатів;

11) організація надання дозволів на відкриття та експлуатацію митних складів, складів тимчасового зберігання, магазинів безмитної торгівлі, вантажних митних комплексів, вільних митних зон комерційного або сервісного типу, провадження митної брокерської діяльності, видачу сертифікатів уповноваженого економічного оператора:

розробка, аналіз ефективності та вдосконалення нормативно-правових актів з питань відкриття та експлуатації митних складів, складів тимчасового зберігання, вантажних митних комплексів, вільних митних зон комерційного або сервісного типу, митної брокерської діяльності та магазинів безмитної торгівлі;

здійснення контролю за діяльністю митниць при наданні дозволів на відкриття та експлуатацію митних складів, складів тимчасового зберігання, вантажних митних комплексів, вільних митних зон комерційного або сервісного типу та при забезпеченні ведення обліку товарів, які переміщуються через митні склади та склади тимчасового зберігання;

організація роботи з надання, переоформлення, зупинення дії та анулювання дозволів на відкриття та експлуатацію митних складів, складів тимчасового зберігання, магазинів безмитної торгівлі, вантажних митних комплексів, провадження митної брокерської діяльності, вільних митних зон комерційного або сервісного типу;

підготовка пропозицій до технічних завдань для розроблення відповідних програмно-інформаційних комплексів ДФС, необхідних для контролю та аналізу ефективності діяльності митних складів, складів тимчасового зберігання, вантажних митних комплексів, магазинів безмитної торгівлі та митних брокерів;

ведення реєстрів митних складів, складів тимчасового зберігання, вантажних митних комплексів, магазинів безмитної торгівлі, митних брокерів, вільних митних зон комерційного або сервісного типу та забезпечення їх оприлюднення;

підготовка рішень щодо надання/відмови у наданні дозволу на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі, а також переоформлення, анулювання чи призупинення дії таких дозволів;

організація роботи митниць, пов’язаної із розглядом документів щодо надання/відмови у наданні дозволу на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі, а також переоформлення, анулювання чи призупинення дії таких дозволів;

підготовка пропозицій з питань визначення вимог до територій, приміщень, резервуарів, холодильних чи морозильних камер, критих чи відкритих майданчиків, які можуть використовуватися при провадженні діяльності з відкриття та експлуатації митних складів, складів тимчасового зберігання, вантажних митних комплексів, магазинів безмитної торгівлі, вільних митних зон комерційного або сервісного типу;

здійснення контролю та організація діяльності митниць з контролю за дотриманням вимог законодавства щодо облаштування митних складів, складів тимчасового зберігання, вантажних митних комплексів, магазинів безмитної торгівлі, провадження митної брокерської діяльності, вільних митних зон комерційного або сервісного типу;

12) організація та контроль за дотриманням встановленого порядку пропуску товарів, що ввозяться на митну територію України представництвами іноземних держав, міжнародними організаціями та офіційними особами, а також дипломатичними представництвами України, що знаходяться за кордоном:

організація контролю за дотриманням умов пропуску товарів, що ввозяться на митну територію України дипломатичними представництвами іноземних держав в Україні, главою дипломатичного представництва іноземної держави, членами дипломатичного персоналу представництва та членами їх сімей;

організація контролю за дотриманням умов пропуску товарів, що ввозяться на митну територію України членами адміністративно-технічного персоналу дипломатичного представництва іноземної держави та членами їх сімей;

організація контролю за дотриманням умов пропуску товарів, що ввозяться на митну територію України консульськими установами іноземних держав та членами їх персоналу;

організація контролю за дотриманням порядку переміщення дипломатичної пошти та консульської валізи іноземних держав через митний кордон України;

організація контролю за дотриманням порядку декларування товарів представництв іноземних держав та міжнародних організацій в Україні та товарів, що належать членам персоналу представництв іноземних держав та міжнародних організацій в Україні;

організація контролю за застосуванням до дипломатичного представництва іноземної держави в Україні та його персоналу пільгового режиму на умовах взаємності;

13) виконання завдань з організації, удосконалення, аналізу за напрямком переміщення (пересилання) товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях:

розробка та/або підготовка пропозицій щодо проектів актів законодавства з питань переміщення (пересилання) через митний кордон України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях;

впровадження та нормативно-правове забезпечення порядку здійснення митних формальностей щодо товарів, які переміщуються через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях;

впровадження та нормативно-правове забезпечення процедур декларування товарів, що переміщуються у міжнародних поштових та експрес-відправленнях через митний кордон України;

розгляд матеріалів про визначення та обладнання відповідними операторами поштового зв’язку місць міжнародного поштового обміну та підготовка пропозицій щодо погодження (відмови у погодженні) визначених операторами поштового зв’язку місць міжнародного поштового обміну;

розгляд матеріалів про визначення та обладнання відповідними експрес-перевізниками місць, призначених для функціонування центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій та підготовка пропозицій щодо погодження (відмови у погодженні) визначених експрес-перевізниками місць, призначених для функціонування центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій;

ведення Реєстру центральних сортувальних станцій, регіональних сортувальних станцій;

опрацювання питань використання відповідних комп’ютерних мереж і баз даних під час здійснення контролю за переміщенням через митний кордон України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях;

здійснення координації, контролю та спрямування роботи відповідних підрозділів митних органів, надання їм практичної та методичної допомоги у вирішенні питань оперативного характеру;

забезпечення взаємодії з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, громадськими, міжнародними організаціями й установами з питань: декларування, митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях;

14) надання повноважень на провадження діяльності з надання органам доходів і зборів фінансових гарантій забезпечення сплати митних платежів:

розгляд разом із структурними підрозділами ДФС матеріалів банківських установ, юридичних осіб щодо отримання ними статусу гаранта, відстеження виконання ними зобов’язань, наданих митницям;

ведення реєстру гарантів та форм наданих ними гарантій;

контроль і аналіз діяльності гарантів, з якими укладено відповідні угоди;

удосконалення процедур гарантування доставки товарів та забезпечення виконання зобов’язань зі сплати митних платежів перед митницями;

15) організація контролю за дотриманням законодавства в галузі державного експортного контролю в процесі зовнішньоекономічної діяльності. Недопущення переміщення через митний кордон України товарів, що підлягають експортному контролю, без відповідних дозвільних документів. Здійснення ідентифікації товарів, що підлягають експортному контролю:

координація та організація роботи митниць ДФС з питань контролю за дотриманням порядку митного контролю та оформлення товарів, що підлягають експортному контролю з метою забезпечення національної безпеки у галузі контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання;

забезпечення міжвідомчої взаємодії з СБУ, МЗС, Мінекономрозвитку, Держекспортконтролем, Міноборони з питань державного експортного контролю;

підтвердження здійснення імпорту в Україну товарів військового призначення та товарів подвійного використання шляхом видачі сертифікатів підтвердження доставки вантажу;

надання методичної та практичної допомоги у вирішенні проблемних питань ідентифікації товарів (у тому числі проведення навчальних семінарів) митницям ДФС;

16) застосування відповідно до закону заходів нетарифного регулювання під час переміщення товарів через митний кордон України:

інформування митниць про встановлені законодавством заборони та обмеження, координація роботи митниць щодо забезпечення контролю за дотриманням встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення окремих видів товарів через митний кордон України;

складання та актуалізація переліку документів, які відповідно до законодавчих актів видаються державними органами, іншими юридичними особами, уповноваженими на їх видачу, для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та здійснення заходів щодо забезпечення надання документів державних органів в електронній формі;

розробка переліків товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України, та погодження зазначених переліків товарів, розроблених іншими державними органами;

організація здійснення митницями функцій державного контролю нехарчової продукції (у рамках виконання положень Закону України „Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції”);

участь у розробці проектів секторальних планів ринкового нагляду у межах, визначених Законом України „Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції”;

взаємодія з державними органами, що здійснюють контроль під час переміщення товарів через митний кордон України;

упровадження принципу „єдиного вікна” відповідно до міжнародної практики та рекомендацій міжнародних організацій при здійсненні контролю за переміщенням через митний кордон України окремих видів товарів, що проводиться іншими державними органами;

здійснення контролю за застосуванням митницями передбачених законом заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності під час переміщення товарів через митний кордон України;

17) організація функціонування в Україні інституту уповноваженого економічного оператора:

здійснення аналізу положень міжнародних договорів з питань митної справи та вивчення досвіду діяльності митних служб зарубіжних країн з питань функціонування інституту уповноваженого економічного оператора та системи спрощених митних процедур, надання пропозицій щодо адаптації національного законодавства України із зазначених питань;

інформування митниць, суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та громадян щодо функціонування інституту уповноваженого економічного оператора та системи спрощених митних процедур;

розроблення методичних рекомендацій щодо проведення оцінки відповідності критеріям для уповноваженого економічного оператора, у тому числі з урахуванням існуючої міжнародної практики у цій сфері, з обов’язковим оприлюдненням на своєму офіційному сайті;

надання допомоги підприємствам у виборі виду сертифіката уповноваженого економічного оператора та проведенні самооцінки щодо відповідності критеріям для уповноваженого економічного оператора;

організація та проведення оцінки, повторної оцінки відповідності підприємства критеріям для уповноваженого економічного оператора;

підготовка та подання на підпис рішення про надання або відмову у надані заявнику статусу уповноваженого економічного оператора;

організація та проведення моніторингу відповідності підприємства критеріям для уповноваженого економічного оператора;

підготовка та подання на підпис рішення щодо зупинення дії або анулювання сертифіката уповноваженого економічного оператора;

здійснення заходів, направлених на забезпечення взаємного визнання українських та іноземних уповноважених економічних операторів;

18) надання адміністративних послуг;

19) перегляд рішень територіальних органів ДФС під час проведення процедури адміністративного оскарження:

взяття на контроль та розгляд скарг платників податків про оскарження в адміністративному порядку рішень територіальних органів ДФС щодо рішень територіальних органів ДФС, крім рішень про визначення сум грошових зобов’язань платників податків (у межах компетенції за рішеннями, прийнятими підвідомчими структурними підрозділами);

підготовка у разі необхідності проектів рішень про продовження строку розгляду скарги, витребування від територіальних органів ДФС документів, необхідних для розгляду скарги, і висновків, а також повідомлення на прохання особи, яка подала скаргу, про час та місце її розгляду;

перевірка відповідності вимогам законодавства рішення, яке оскаржується;

підготовка проектів рішень за результатами розгляду скарг платників податків;

20) організація контролю за валютними операціями, своєчасністю проведення розрахунків та оподаткуванням у сфері ЗЕД, за дотриманням законодавства України:

збір, обробка, узагальнення та аналіз інформації територіальних органів ДФС (митниць) щодо порушення суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності та іноземними суб’єктами господарської діяльності законодавства з питань зовнішньоекономічної діяльності;

надання Мінекономрозвитку подань про застосування, скасування (призупинення) або зміну виду спеціальних санкцій до суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та іноземних суб’єктів господарської діяльності, що допустили порушення законодавства України з питань державної митної справи;

доведення до територіальних органів ДФС (митниць) наказів Мінекономрозвитку про застосування, скасування (призупинення) або зміну виду спеціальних санкцій до суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та іноземних суб’єктів господарської діяльності, шляхом введення інформації до відповідних програмно-інформаційних комплексів АСМО ДФС;

здійснення координації, контролю та спрямування роботи відповідних підрозділів територіальних органів ДФС, надання їм практичної та методичної допомоги у вирішенні питань оперативного характеру щодо застосування (скасування (призупинення) або зміну виду) до суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та іноземних суб’єктів господарської діяльності спеціальних санкцій відповідно до ст. 37 Закону України „Про зовнішньоекономічну діяльність”;

взаємодія з ЦОВВ з питань економічної політики та митницями щодо застосування санкцій, зазначених у ст. 37 Закону України „Про зовнішньоекономічну діяльність”;

21) підготовка пропозицій щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабміну та розробка проектів законів України, актів Президента України, Кабміну щодо організації митного контролю та оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, контролю за окремими видами діяльності підприємств відповідно до Митного кодексу України;

22) підготовка пропозицій щодо удосконалення нормативно-правових актів міністерств, розробка проектів наказів Мінфіну щодо затвердження порядків, інструкцій, положень, форм розрахунків, звітів, декларацій, інших документів з питань, що належать до компетенції ДФС (далі – проекти наказів Мінфіну), та проектів наказів ДФС щодо:

створення та функціонування зон митного контролю, регулювання діяльності магазинів безмитної торгівлі, митних складів, складів тимчасового зберігання, вантажних митних комплексів, здійснення митного контролю автомобільних, водних, залізничних, повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон, вільних митних зон комерційного або сервісного типу, заповнення та застосування митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, впровадження та удосконалення системи звітності митних органів у галузі державного експортного контролю, щодо інших питань організації митного контролю та оформлення у передбачених Митним кодексом України випадках;

23) розгляд та надання відповідей на звернення та запити народних депутатів України;

24) адаптація нормативно-правових актів України з питань, що належать до компетенції ДФС, до законодавства Європейського Союзу:

проведення експертизи проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи та підготовка довідок щодо їх відповідності нормам європейського законодавства (у межах компетенції Департаменту);

25) взаємодія та здійснення обміну інформацією з державними органами іноземних держав згідно з міжнародними договорами України:

участь у робочих групах, комітетах, створених для проведення консультацій з питань впровадження та застосування положень Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, Конвенції про тимчасове ввезення, Конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур, Конвенції про спільну транзитну процедуру, Конвенції про спрощення формальностей у торгівлі товарами;

листування, обмін інформацією з міжнародними митними організаціями, іншими міжнародними організаціями з питань, безпосередньо пов’язаних з організацією митного контролю та оформлення;

26) організація контролю за отриманням та цільовим використанням гуманітарної допомоги:

організація контролю за забезпеченням оперативного безкоштовного проведення митного оформлення товарів гуманітарної допомоги;

вжиття в межах компетенції заходів для виявлення можливих порушень митних правил та фактів ухилення від оподаткування та кримінальних правопорушень при здійсненні операцій з гуманітарними товарами;

27) інші процедури:

розробка організаційних заходів, спрямованих на забезпечення виконання ДФС та її територіальними органами завдань, визначених законами України, указами та дорученнями Президента України, актами Кабміну, дорученнями Прем’єр-міністра України, нормативно-правовими актами та розпорядчими документами ДФС;

координація роботи, організація та забезпечення виконання завдань, визначених законами України, указами і дорученнями Президента України, актами Кабміну, дорученнями Прем’єр-міністра України, нормативно-правовими актами та розпорядчими документами ДФС;

підготовка у межах компетенції пропозицій керівництву ДФС щодо удосконалення форм і методів організації роботи;

організація виконання завдань та доручень керівництва ДФС з питань, що належать до компетенції Департаменту;

розробка проектів нормативно-правових актів, розпорядчих документів ДФС;

перевірка на відповідність чинному законодавству, нормативно-правовим актам, а також вимогам Регламенту ДФС та іншим розпорядчим документам ДФС проектів законодавчих, нормативно-правових актів та розпорядчих документів, розроблених структурними підрозділами ДФС;

підготовка за дорученням керівництва ДФС аналітичних та інформаційних матеріалів у межах компетенції;

взаємодія у межах компетенції із структурними підрозділами ДФС та територіальними органами ДФС;

організація взаємодії підвідомчих структурних підрозділів територіальних органів ДФС з державними органами та органами місцевого самоврядування;

здійснення у межах компетенції перевірок підвідомчих підрозділів територіальних органів ДФС з питань організації роботи;

надання у межах компетенції методичної і практичної допомоги структурним підрозділам ДФС та її територіальним органам;

організація та проведення у межах компетенції семінарів, нарад, „круглих столів” тощо;

участь у заходах щодо підвищення професійного рівня працівників Департаменту (економічне навчання);

організаційне забезпечення розробки за дорученням керівництва ДФС планів заходів за напрямами роботи, а також планів спільних заходів з іншими ЦОВВ, сторонніми організаціями тощо;

підготовка та надання пропозицій щодо формування поточного плану роботи ДФС, у тому числі, участь у розробці та виконання мобілізаційного плану ДФС на особливий період;

підготовка та надання звіту щодо виконання заходів, визначених у поточному плані роботи ДФС;

формування та підписання плану роботи Департаменту;

підготовка звіту щодо виконання плану роботи Департаменту;

надання необхідної інформації за результатами роботи Департаменту для підготовки інформаційно-аналітичних матеріалів на засідання Колегії ДФС;

підготовка розпорядчого документа ДФС щодо організації проведення наради (заслуховування);

організаційне забезпечення проведення нарад (заслуховувань), зокрема:

- формування орієнтовного порядку денного (переліку питань для обговорення) та забезпечення узгодження його з Головуючим наради (заслуховування);

- складання графіка заслуховувань;

формування списків учасників і запрошених осіб на наради (заслуховування), тез доповіді, довідкових, аналітичних, презентаційних матеріалів для пакета документів керівництву ДФС, а також, у разі необхідності, доведення до учасників інформації щодо уточнення часу проведення наради (заслуховування);

підготовка проекту протоколу наради (заслуховування) та доведення його до учасників;

підготовка у разі необхідності проекту відповідного наказу ДФС за результатами наради (заслуховування);

здійснення систематичного щотижневого аналізу стану виконавської дисципліни у Департаменті при виконанні контрольних доручень та вжиття заходів щодо поліпшення рівня виконавської дисципліни;

аналіз оцінки рівня виконавської дисципліни при виконанні контрольних доручень та врахування її при щомісячному преміюванні працівників підпорядкованих підрозділів;

участь у заходах, які проводяться інститутами громадянського суспільства, бізнес-асоціаціями;

сприяння проведенню громадської експертизи діяльності ДФС;

сприяння розвитку соціального діалогу, проведення консультацій з інститутами громадянського суспільства, всеукраїнськими об’єднаннями профспілок, всеукраїнськими об’єднаннями роботодавців і бізнес-асоціаціями щодо проектів законів, інших нормативно-правових актів з питань розроблення та реалізації державної політики, що належить до сфери компетенції ДФС;

забезпечення взаємодії з Департаментом організації роботи Служби щодо врегулювання проблемних питань, порушених учасниками мирних зібрань біля адміністративної будівлі;

підготовка матеріалів щодо практики застосування законодавства з питань, що належать до компетенції ДФС, для ознайомлення платників податків через ЗМІ;

участь у теле- та радіопрограмах щодо практики застосування законодавства з питань, що належать до компетенції ДФС;

надання офіційному друкованому виданню ДФС нормативно-правових актів та інших офіційних документів, підготовлених структурними підрозділами ДФС у межах їх компетенції, для оприлюднення;

участь у роботі з підготовки друкованої продукції (брошур, буклетів, пам’яток тощо) щодо практики застосування законодавства з питань, що належать до компетенції ДФС;

опрацювання та підготовка інформаційних матеріалів з питань діяльності ДФС для розміщення у ЗМІ;

підготовка матеріалів для розміщення на офіційному веб-порталі ДФС і проведення інвентаризації інформації та баз даних;

надання Департаменту організації роботи Служби нормативно-правових актів та інших офіційних документів, підготовлених Департаментом у межах компетенції, для оприлюднення на офіційному веб-порталі ДФС;

сприяння інформаційним агентствам, телерадіокомпаніям, редакціям друкованих видань у підготовці матеріалів та передач про роботу ДФС;

забезпечення взаємодії з податковими, митними та іншими компетентними службами іноземних держав, дипломатичними представництвами України за кордоном та дипломатичними представництвами іноземних держав в Україні;

встановлення, підтримання та розвиток стабільних робочих контактів з податковими та митними службами іноземних держав і міжнародними податковими та митними організаціями та їх представництвами, вивчення досвіду організації їхньої діяльності і розробка пропозицій з його практичного використання у діяльності ДФС, зокрема з Європейським Союзом, Європейським банком реконструкції та розвитку, Міжнародним валютним фондом, Світовим банком, Внутрішньо-Європейською організацією податкових служб, Координаційною радою керівників податкових служб держав – учасниць СНД, Координаційною радою керівників органів податкових (фінансових) розслідувань держав – учасниць СНД, Всесвітньою митною організацією, Радою керівників митних служб держав – учасниць СНД, Організацією Чорноморського економічного співробітництва, Місією Європейської Комісії з надання допомоги в питаннях кордону Україні та Республіці Молдова, Євразійським економічним співтовариством, Організацією економічного співробітництва та розвитку, іншими міжнародними регіональними організаціями, форматами і об’єднаннями у сфері митної та податкової справи;

здійснення в межах компетенції опрацювання документів іноземними мовами;

підготовка у межах компетенції Департаментом пропозицій до кошторисів і фінансових розрахунків для забезпечення закордонних відряджень, а також кошторисів витрат на представницькі цілі під час перебування у ДФС іноземних делегацій;

підготовка у межах компетенції Департаментом наказів на відрядження працівників для участі у міжнародних заходах у межах України;

участь у засіданнях наглядових рад, робочих груп, семінарах, тренінгах тощо, які проводяться під час підготовки і реалізації програм та проектів міжнародної технічної і фінансової допомоги;

здійснення підготовки інформації, оглядів, інших матеріалів щодо співробітництва з іноземними донорськими і виконавськими організаціями у сфері залучення та використання міжнародної технічної та фінансової допомоги;

участь у реалізації проектів міжнародної технічної допомоги з розбудови та реконструкції інфраструктури пунктів пропуску через державний кордон, зокрема, в частині: визначення технічних параметрів нерухомого майна та пов’язаних об’єктів (систем інтелектуального відеоконтролю, скануючих систем стаціонарного типу, вагових комплексів, обладнання зв’язку та радіоелектронних засобів); підготовки технічних завдань, вимог, обґрунтувань, необхідних для проведення процедур закупівель послуг і робіт з розбудови та реконструкції інфраструктури та зазначеного вище обладнання; організації прийняття в органах ДФС товарно-матеріальних цінностей, робіт і послуг в рамках таких проектів; здійснення поточного моніторингу реалізації проектів; координація технічного супроводження, модернізації та утримання нерухомого та зазначеного вище обладнання, створеного та отриманого в рамках проектів;

участь у підготовці технічних завдань, вимог, обґрунтувань, необхідних для проведення процедур закупівель в рамках проектів міжнародної технічної допомоги, а також за кошти зовнішньої фінансової допомоги технічних систем митного контролю; організація прийняття в органах ДФС відповідних товарно-матеріальних цінностей;

участь у підготовці технічних завдань, вимог, обґрунтувань, необхідних для проведення процедур закупівель в рамках проектів міжнародної технічної допомоги, а також за кошти зовнішньої фінансової допомоги обладнання в сфері інформаційних технологій та програмного забезпечення; організація прийняття в органах ДФС відповідних товарно-матеріальних цінностей;

участь в межах компетенції у підготовці проектів нормативно-правових актів з питань європейської інтеграції, що вносяться в установленому порядку на розгляд керівництву ДФС;

ініціювання підготовки проектів нормативно-правових актів та програмних документів щодо вдосконалення інституціонального механізму у сфері європейської інтеграції;

впровадження інституційних змін діяльності (проектів) ДФС;

розробка або участь у розробці стратегії (стратегічного плану) розвитку ДФС;

виконання у межах компетенції існуючих вимог щодо режиму секретності у зв’язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці;

розробка номенклатури справ;

ведення обліку документів, забезпечення їх зберігання, оперативного пошуку, доставки та надання інформації щодо них;

ведення реєстрації, обліку, зберігання та використання документів з грифом „Для службового користування”;

реєстрація, сканування та розсилка документів вихідної кореспонденції на адресу територіальних органів ДФС;

формування документів у справи, підготовка супровідних (описи або акти) документів до передачі на архівне зберігання або знищення;

участь в організації та реалізації заходів із розвитку структури митниць та мережі пунктів пропуску через державний кордон України;

участь у підготовці пропозицій з питань визначення назв, кодів і місць розташування митниць і митних постів; установлення, перерозподілу або зміни зон діяльності митниць. Участь у підготовці проектів відповідних розпорядчих актів;

моніторинг впровадження у практику виконаних наукових робіт, організація експертної оцінки економічного ефекту їх впровадження;

участь у розгляді поданих територіальними органами ДФС, установами, організаціями, які належать до сфери управління ДФС, проектів структур, штатних розписів і розрахунків до них та подання штатних розписів на затвердження в установленому порядку; у підготовці пропозицій щодо внесення змін і доповнень до них;

взаємодія з органами, що здійснюють державний фінансовий контроль, аналіз наданих ними матеріалів ревізій та іншої інформації в разі виявлення фактів порушення законодавства у межах компетенції;

здійснення заходів щодо усунення порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених структурними підрозділами ДФС та державними органами, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства у межах компетенції;

участь у роботі із застосування міжнародних, національних класифікацій та з ведення і запровадження відомчих класифікацій, які використовуються при оформленні митних декларацій;

участь у роботі з удосконалення порядку заповнення граф митної декларації як джерела формування даних митної статистики зовнішньої торгівлі України;

забезпечення взаємодії з Єдиним державним порталом адміністративних послуг, у межах компетенції;

участь у вдосконаленні організаційної структури щодо надання послуг платникам;

нерозголошення посадовими особами в будь-який спосіб персональних даних, які їм було довірено або які стали відомі у зв’язку з виконанням службових обов’язків;

участь у проведенні „прямої” телефонної лінії з Кабміном та розгляд питань, що надійшли під час її проведення;

розробка та підтримка в актуальному стані інформаційних карток адміністративних послуг;

розробка та підтримка в актуальному стані технологічних карток адміністративних послуг;

розгляд звернень громадян та надання відповідей на них в межах компетенції;

забезпечення прозорості, достовірності та відкритості інформації про діяльність ДФС, вільного отримання її юридичними, фізичними особами та об’єднаннями громадян без статусу юридичної особи, крім обмежень, встановлених законодавством;

підготовка та надання для систематичного та оперативного оприлюднення:

- нормативно-правових актів, актів індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийнятих ДФС, проектів рішень, що підлягають обговоренню, інформації про нормативно-правові засади діяльності;

- переліку та умов отримання послуг, що надаються ДФС, форм і зразків документів, правил їх заповнення;

- іншої інформації про діяльність суб’єктів владних повноважень, порядок обов’язкового оприлюднення якої встановлений законом;

надання інформації про діяльність ДФС та її територіальних органів за запитами на інформацію;

надання інформації з обмеженим доступом, якщо немає законних підстав для обмеження у доступі до такої інформації, які існували раніше;

надання достовірних, актуальних наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, підрозділу, відповідальному за оприлюднення інформації на офіційному веб-порталі ДФС, для подальшого розміщення на ньому; та підрозділу з питань доступу до публічної інформації – для подальшого розміщення на Єдиному державному
веб-порталі відкритих даних;

передача звернень громадян та матеріалів щодо їх розгляду для забезпечення їх зберігання;

використання інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем ДФС для отримання інформації, необхідної для виконання функціональних обов’язків Департаментом;

використання в установленому порядку інформаційних ресурсів ДФС;

методологічне супроводження складових інформаційних систем, розроблених відповідно до замовлень структурних підрозділів ДФС, надання консультацій та роз'яснень щодо роботи з інформаційними системами в межах компетенції Департаменту;

формування замовлень на розробку програмного забезпечення у межах компетенції;

організація проведення (участь у проведенні) випробувань програмного забезпечення при впровадженні ІТС;

участь у визначенні складу та джерел отримання інформації від зовнішніх організацій;

забезпечення єдиного підходу до застосування нормативно-правових актів з податкових, митних питань;

організація роботи, пов’язаної з укладенням ДФС договорів (контрактів):

- участь у межах компетенції у підготовці договорів (контрактів) та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов'язань, забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів ДФС;

- погодження (візування) у встановленому порядку проектів договорів ДФС у межах компетенції;

участь, у разі необхідності, у межах компетенції у супроводженні судових справ та у судових засіданнях, підготовка необхідних документів;

вивчення та аналіз, у разі необхідності, судової практики відповідно до функціональних повноважень Департаменту;

моніторинг митних оформлень у режимі реального часу з метою виявлення ризикових зовнішньоекономічних операцій;

організація та здійснення контролю за використанням ліцензій, дозволів та інших документів, які регламентують зовнішньоекономічну діяльність;

узгодження із заінтересованими структурними підрозділами ДФС пропозицій щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабміну;

подання пропозицій щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабміну з питань оподаткування та інших питань, що відносяться до компетенції ДФС, Міністру фінансів після їх погодження з Департаментом методологічної та нормотворчої роботи;

узгодження із заінтересованими структурними підрозділами ДФС проектів законів України, актів Президента України, Кабміну;

внесення проектів законів України, актів Президента України, Кабміну у встановленому порядку Мінфіну для опрацювання і погодження Міністром фінансів;

узгодження із заінтересованими органами проектів законів України, актів Президента України, Кабміну лише після їх погодження та візування Міністром фінансів;

направлення узгоджених із заінтересованими органами проектів законів України, актів Президента України, Кабміну у встановленому порядку Мінфіну для внесення на розгляд Кабміну, надання копій пакета документів, що надіслані до Мінфіну, Департаменту методологічної та нормотворчої роботи;

за необхідності супроводження проектів законів при розгляді у Кабміні, комітетах Верховної Ради України спільно із структурними підрозділами ДФС, що їх розробляють;

інформування та подання до Мінфіну, у разі втрати актуальності проектів законів України, актів Президента України, Кабміну або з інших причин, обґрунтованої пропозиції про їх відкликання;

забезпечення соціального діалогу із соціальних, економічних відносин та проведення консультацій з громадськістю при розробці проектів законів;

розгляд проектів законів, інших нормативно-правових актів, розроблених суб’єктами законодавчої ініціативи, міністерствами та іншими ЦОВВ у межах компетенції;

моніторинг проектів нормативно-правових актів, розроблених ДФС, структурним підрозділом, що розробляв проект акта;

узгодження із зацікавленими структурними підрозділами ДФС пропозицій щодо вдосконалення нормативно-правових актів міністерств;

подання пропозицій щодо вдосконалення нормативно-правових актів міністерств з питань оподаткування Міністру фінансів після їх погодження з Департаментом методологічної та нормотворчої роботи;

узгодження із заінтересованими структурними підрозділами ДФС проектів наказів Мінфіну та проектів наказів ДФС;

забезпечення соціального діалогу із соціальних, економічних відносин та проведення консультацій з громадськістю при розробці проектів наказів Мінфіну;

направлення проектів наказів Мінфіну для підписання Міністром фінансів;

забезпечення Департаментом, відповідальним за розроблення проекту наказу Мінфіну, реєстрації у разі необхідності виданих нормативно-правових актів у Мін’юсті;

надання консультацій платникам податків у письмовій формі у межах компетенції;

моніторинг податкового та митного законодавства, законодавства у межах компетенції;

аналіз статистики звернень платників податків, підготовка пропозицій щодо удосконалення роботи з надання відповідей;

підготовка пропозицій щодо видання узагальнюючих податкових консультацій;

опрацювання Департаментом у межах компетенції проектів законодавчих актів з питань податкового та митного законодавства, зареєстрованих у Верховній Раді України, для підготовки проектів експертних висновків;

внесення пропозицій до Плану підготовки проектів регуляторних актів на наступний календарний рік, а також пропозицій про внесення змін та доповнень до нього;

підготовка повідомлень про оприлюднення проектів регуляторних актів, інформаційних повідомлень про регуляторну діяльність ДФС, проведення консультацій з громадськістю та надання матеріалів для розміщення на офіційному веб-порталі ДФС і у ЗМІ;

підготовка аналізу регуляторного впливу до проектів регуляторних актів, які розробляються Департаментом у межах компетенції;

відстеження у межах компетенції результативності чинних регуляторних актів;

підготовка інформації про здійснення регуляторної діяльності;

організація та координація роботи митниць щодо забезпечення процедури попереднього обміну інформацією про товари і транспортні засоби з іноземними країнами;

нормативне та методологічне супроводження реалізації автоматизованого інформаційного обміну попередньою інформацією;

розгляд, опрацювання та погодження підготовлених ІДД ДФС проектів відповідей на запитання суб’єктів господарювання та громадян, що відсутні в Базі знань, та надання Департаментом до ІДД ДФС копій листів з консультаціями на звернення суб’єктів господарювання та громадян, а також нормативно-правових актів з питань оподаткування, державної митної справи та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, для наповнення підтримки в актуальному стані Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу;

розгляд інформації щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників ДФС та її територіальних органів, вжиття заходів щодо усунення вказаних недоліків;

забезпечення оперативного розгляду звернень, що надійшли з УКЦ, надання відповідей заявникам, приєднання сканованих копій листів-відповідей та інших документів щодо результатів розгляду звернень до відповідної реєстраційно-контрольної картки звернення у системі електронного документообігу та надання копії відповіді ІДД ДФС.