Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи вважаєте Ви, що набори даних у формі відкритих даних, які оприлюднюються ДФС є корисними для Вас?

Лист ДФС України від 20.01.2016 №1867/7/99-99-17-02-02-17 "Про застосування спрощеної системи оподаткування"

26.01.2016

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

20.01.2016                         №1867/7/99-99-17-02-02-17

 

Головні управління ДФС в областях та м. Києві

 

Про  застосування спрощеної системи  оподаткування

 Державна фіскальна служба України у зв’язку з численними зверненнями платників податків щодо застосування спрощеної системи оподаткування в  2016  році з урахуванням змін,  внесених Законом України від 24 грудня       2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон), який набрав чинності з     01 січня 2016 року, повідомляє.

Частиною 1 статті 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Офіційне тлумачення цього положення надано Рішенням Конституційного Суду України від 09.02.1999 № 1-рп/99 у справі за конституційним зверненням Національного банку України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів).

Так, Конституційним Судом України наголошено, що дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти як таку, що починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події чи факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.     Дія закону чи іншого нормативно-правового акта поширюється тільки на ті відносини, які виникли після набуття ним чинності. Це є однією з найважливіших гарантій правової стабільності, впевненості суб’єктів права в тому, що їх правове становище не погіршиться з прийняттям нового закону чи іншого нормативно-правового акта.

Крім того, відповідно до п. 56.21 ст. 56 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у разі, коли норма Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість  прийняти рішення  на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

У зв’язку з  викладеним,  у листі  ДФС від 18.01.2016 №1527/7/99-99-17-02-02-17 «Про окремі зміни у  законодавстві щодо спрощеної системи  оподаткування» абзаци третій - п’ятий  вилучити та замінити  абзацами такого змісту:

«Суб’єкти господарювання - фізичні особи - платники єдиного податку, які в 2015 році отримали доходи понад 5 млн. грн., але не  перевищили обсяг доходу 20 млн.грн., не втрачають право застосовувати спрощену систему оподаткування в  2016 році. 

        Водночас, якщо фізичні особи – підприємці, які застосовують спрощену  систему оподаткування протягом 2016 року, отримають доходи  обсягом більше 5 млн. грн., такі  платники  будуть  зобов’язані перейти  на сплату інших податків і зборів з першого  числа  місяця,  наступного за  податковим (звітним) кварталом,  в  якому відбулося  таке перевищення». 

           Доручаємо довести зазначений лист до підпорядкованих органів ДФС та платників податків.

 

Голова                                                                                                       Р.М. Насіров

До списку